Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Franchi

Vad ska jag leta efter....

Recommended Posts

Franchi

Min kravspec är följande. 71-73 cm pipor, bock, ejektor, choker & definitivt inte en trap framstock, samt riktigt fint trä.. De som jag är intresserad av är  Browning & Miroku. Är väl egentligen ute efter en beggad bössa, tycker på något sätt att de är mer personliga. Kan tycka att nya bössor är lite själlösa. 

Det finns ju  Browning Ultra med allt vad de heter men efter allt jag har kollat så verkar de bara ha  76 cm pipor & längre, så den går bort om jag nu inte missat något. Browning GP & GTI  kan jag inte heller något om. Ska jag erkänna är jag mest sugen på en Browning 325 med riktigt fint trä. Gravyren spelar mindre roll, så jag kan köpa en "enklare modell"  för att lämna in den hos en bössmakare & få beställa en med mina mått. Då undrar jag om alla 325or har chopperlump pipor.

Browning 125 skulle jag också inte ha någonting emot men den vet jag ingenting om egentligen. Bygger 325 på 125. Sen kan jag också tänka mig en Miroku MK 70 eller en 7000. Samma sak gäller där som med 325, gravyren spelar mindre roll.

De flesta av dessa bössor verkar vara ganska sällsynta i Sverige så jag har sneglat en hel del på Englands utbud som verkar vara outtömligt, verkar finnas hur mycket som helst. 

Vad är vettigast att leta efter med tanke på att denna bössa kommer att stanna i min ägo under en väldigt lång tid framöver. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Ken1

Då jag har 3st 325or själv tycker jag du har sunda tankar 😇 dock är träbitarna inte mycket att vila ögonen på då måste man upp i grade. Den enda 125a jag vet om står på torsbo handels, fina skapelser. Lättast att hitta din spec är nog i England men kolla också på susegården. Du nämner ingen prislapp men det kan nog trilla iväg lite. 

Lycka till i sökandet. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi

Hejsan Ken1. Vad är det för pipor i dina 3 325or, har alla chopperlump som alla höjer till skyarna. Eller är de bara i de dyrare grade bössorna. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ken1

Ska helt ärligt säga att jag inte har en aning 🤔men är sjukt nöjd med allihopa 👍👍👍

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
MarkusR
1 hour ago Franchi sa:

Hejsan Ken1. Vad är det för pipor i dina 3 325or, har alla chopperlump som alla höjer till skyarna. Eller är de bara i de dyrare grade bössorna. 

1 hour ago Ken1 sa:

Ska helt ärligt säga att jag inte har en aning 🤔men är sjukt nöjd med allihopa 👍👍👍

Jag är väldigt nöjd med mina 2 325or också, som jag förstått det ska det vara chopperlump i alla 325 men vet egentligen inte heller.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi

Kan inte då ni två ha förbarmelse över mig o sälja 1 bössa till mig. 😀  Ni kan ju ändå bara skjuta med 1 åt gången. 😀

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ken1
5 minutes ago Franchi sa:

Kan inte då ni två ha förbarmelse över mig o sälja 1 bössa till mig. 😀  Ni kan ju ändå bara skjuta med 1 åt gången. 😀

Sorry 😀 fru och son skjuter med dom jag inte använder 😁

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi

Det är lugnt, bara avundsjuk över att du äger 3 st.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ken1
4 minutes ago Franchi sa:

Det är lugnt, bara avundsjuk över att du äger 3 st.

😂😂😂 det ligger minst en cirori på blocket till bra pris.  Dock med 66 pipa. Tror även att det låg en mk38 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
MarkusR
28 minutes ago Franchi sa:

Precis, Ken1 borde sälja en, så han inte har flern mig 🤣

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi
5 minutes ago Ken1 sa:

😂😂😂 det ligger minst en cirori på blocket till bra pris.  Dock med 66 pipa. Tror även att det låg en mk38 

Jag har koll på de, tyvärr så har Miroku'n för långa pipor o Citori'n väcker inte något ha begär . Men det är väl bara att kolla av de stora vapen handlarna o Blocket hela tiden. Till slut borde jag hitta den jag vill ha.

Kollar man utbudet i England så blir man smått avundsjuk, där är det bara att välja vilken man vill ha verkar det som. Kanske blir att man tar hem en bössa därifrån till slut när tålamodet börjar tryta.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi
3 minutes ago MarkusR sa:

Precis, Ken1 borde sälja en, så han inte har flern mig 🤣

Tycker jag också, men han skyller på fru o barn.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Johan1986
20 hours ago Franchi sa:

Det finns ju  Browning Ultra med allt vad de heter men efter allt jag har kollat så verkar de bara ha  76 cm pipor & längre, så den går bort om jag nu inte missat något. 

Min ultra har 71 cm pipor så dom finns😃

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi
20 minutes ago Johan1986 sa:

Min ultra har 71 cm pipor så dom finns😃

Är den beställd ny med 71 cm pipor.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Johan1986
39 minutes ago Franchi sa:

Är den beställd ny med 71 cm pipor.

Ja det förutsätter jag, köpte den begagnad. Har tillägget XS och är inte prestige modellen. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ken1
3 minutes ago Johan1986 sa:

Ja det förutsätter jag, köpte den begagnad. Har tillägget XS och är inte prestige modellen. 

Oooo dom är fina dom. Hade en sådan med 76 pipor en gång i tiden 😍

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi
13 minutes ago Johan1986 sa:

Kan ju säga att jag har letat en hel del o jag kan inte minnas att jag sett någon Ultra med 71 cm pipor oavsett om de hetat XS, XSH, XT, XTR, PRO eller något liknande. Måste tydligen kolla vidare. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Johan1986
1 hour ago Franchi sa:

Kan ju säga att jag har letat en hel del o jag kan inte minnas att jag sett någon Ultra med 71 cm pipor oavsett om de hetat XS, XSH, XT, XTR, PRO eller något liknande. Måste tydligen kolla vidare. 

Det är möjligt att den har tillägget skeet. Min är i alla fall tillverkad 2004 enligt serienumret. En snabb googling ger att modellen verkar vanligare i USA. 

Nu kom jag på att jag saknar Wizards närvaro på forumet😟. Han hade säkert kunna reda ut det här. 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Ken1

Hittade en xs i England med 28" pipa ingen bild dock. Guntrader tror jag det var. Satan va massa fina Browningar dom har 😀 vilket U-land vi lever i 😤

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi
23 minutes ago Ken1 sa:

Hittade en xs i England med 28" pipa ingen bild dock. Guntrader tror jag det var. Satan va massa fina Browningar dom har 😀 vilket U-land vi lever i 😤

Det är på Guntrader jag har tittat o dreglat. O vilka priser sen , orättvist var ordet. Blir mer o mer sugen på att köpa en bössa där istället.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Franchi
37 minutes ago Johan1986 sa:

Nu kom jag på att jag saknar Wizards närvaro på forumet😟. Han hade säkert kunna reda ut det här. 

Tror nog han kan varje modell utantill.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Hipshot
9 hours ago Ken1 sa:

Eller hur?! 

Kolla bara ammo utbudet på vår lära favvo Essex Guns.. Den listan av olika plugg var inte att leka med!! Jävla u-land 😒

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
10 hours ago Ken1 sa:

Hur många fina 16 bockar med enkeltryck tror du inte det finns !   på tal om U-land  alltså... 

Fast Sverige räknar ju fortfarande Kina som U-land, Kina som kan KÖPA Sverige ( om dom inte redan gjort det ) 

ps: Du har väl sett Connys fina MK38   grade 5 

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
49 minutes ago Hipshot sa:

Eller hur?! 

Kolla bara ammo utbudet på vår lära favvo Essex Guns.. Den listan av olika plugg var inte att leka med!! Jävla u-land 😒

Bly dessutom   mmmmmh!  

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.