Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Drevertik försvunnen...

Featured Replies

Publicerat

Gammtiken är spårlöst försvunnen

Cilla 13 år gammal tik, röd/vit, lite hängig i kroppen

försvann under rådjursjakt 28/12-06 kring rasbo, tomta, uppsala.

Hade halsband men nummer på sig vid försvinnandet.

sett eller hört nått?

kontakta: Morgan på 0707483468

Publicerat

Hej

Förbannat tråkigt med hunden. Har ni funderat på att kontakta radio Uppland dom brukar gå ut med efterlysningar ibland.

LYCKA TILL

Mvh: Jansson

Publicerat

Jagar på fel sida om Uppsala, men hoppas hon kommer åter, det där är inte roligt, det är nu man vill ha dubbla GPS pejlar på hunden.

Publicerat

usch, hoppas hon kommer tillrätta snart.du får uppdatera oss hur det går!

Publicerat

Ja,vi håller tummarna....

Publicerat

Hugaligen  :( inte skoj...håller tummarna för er...

Publicerat

Men då :(... Håller tummarna för er & hunden

Publicerat

Tråkigt, hoppas hon kommer tillrätta

Publicerat
  • Författare

tack för all omtanke!

Dom har sökt överallt kring där hon försvann men ingenting :'(

Hon kom alltid klockrent tillbaka men åldern gör ju sin rätt..

Publicerat

Hemska tanke! Men kan ju vara lokatten nu när ingen sett nåt på så lång tid. Hade det varit bil så borde ju nån ha sett hunden vid nån väg eller nåt.

Man får hoppas att det är nån "snäll" person som tagit hand om hunden!

Hoppas det ordnar sig.!!

MVH Roggman66

Publicerat

Ge inte upp,grannens drever var borta i 3 månader !!!!! Sen en dag var han tebax,smärt smal och i vigör som aldrig förr ;D

Är det kallt där du bor ? Om inte skall det nog gå bra skall du se,det finns massor av räntor i skogen nu....Ge aldrig upp 8)

Publicerat
  • Författare
Ge inte upp,grannens drever var borta i 3 månader !!!!! Sen en dag var han tebax,smärt smal och i vigör som aldrig förr ;D

Är det kallt där du bor ? Om inte skall det nog gå bra skall du se,det finns massor av räntor i skogen nu....Ge aldrig upp 8)

Det är inte jag som har borta tiken, de va en som jag jagar med i uppsala som tappat bort henne.

Men idag så fick dom tillbaka henne :o?????

De va visst nån "snäll" person som hade tagit hand om henne i nån vecka eller så.......... och inte ringt polisen i första taget?

men slutet gott allting gott som dom gammla grekerna brukar säga

Publicerat

Så himla skönt att höra 

Publicerat

Men det är ju för J..VLIGT att dessa "snälla" mäniskor inte kan ta upp telefonen och ring nu då hunden hade halsband med telnummer!  >:(  >:(  >:(

MVH Roggman66

Publicerat
  • Författare
Men det är ju för J..VLIGT att dessa "snälla" mäniskor inte kan ta upp telefonen och ring nu då hunden hade halsband med telnummer!  >:(  >:(  >:(

MVH Roggman66

Jo precis! när ägaren börjat intala sig att tiken va död..hon är ju ändå 13 år.

Jag förstår inte va folk tänker på ibland????? de är iaf tur att vi äro alla olika  ::)

Publicerat

de var skönt å få tillbax henne,fast man blir så förbannad att nån tar in en hund och skiter å ringa nummret som står klart å tydligt på halsbandet,och en vecka senare kommer ångesten när den hör andra hundar som driver å släpper ut henne,hojja men tiken var fet å luktade shampo när vi hitta henne,skönt iaf :D

Publicerat

Jag råkade ut för en otäck händelse för 14dagar sedan, jag såg på ca:300 meter

hur en bil dök upp körandes sakta(på en liten sket väg) o i förlängningen såg jag min

hund som var på väg tillbaka. Bilen stannade passageraren går ut öppnar bak dörrarna

o det ser ut som han ropar på min hund som är ca:30m från bilen, min hund stannar till

några sekunder o viftar på svansen men väljer att fortsätta sin färd tillbaka varvid bilen

rivstartar o kör därifrån???

Hur skall man tolka detta? jag har ju min tolkning klar iallafall.

mvh christer

Publicerat

ibland undrar man hur folk är funtade??? tar in äns annans hund och inte meddelar och trycker i hunden vanlig mat..nä borde finns lite vett när man tar in eller tror en hund farit illa. den här i frågan ser ganska lik ut som en drever som är dubbelchampion och är känd i byn som en duktig hund,men vem vill ha en 13årig drever med häng mage..men att ingen ringt till polisen borde säga sitt,,