Publicerat Juni 2, 20188 yr Hej! jag är en ganska ny jägare. Jag har skjutit några stycken vildsvin på en åtel och allt har gått bra, har även smugit på dom någon gång då dom har antingen hört mig eller kännt mig så har jag upplevt att ljudet kommer mot mig när dom gett sig av. Har funderat över detta och undrar om man bör va orolig för att dom skulle göra utfall på en? Likadant om man jagar dom i spannmål då man kommer dom nära. Bara en fundering jag haft
Publicerat Juni 2, 20188 yr 1 hour ago Gst sa: Hej! jag är en ganska ny jägare. Jag har skjutit några stycken vildsvin på en åtel och allt har gått bra, har även smugit på dom någon gång då dom har antingen hört mig eller kännt mig så har jag upplevt att ljudet kommer mot mig när dom gett sig av. Har funderat över detta och undrar om man bör va orolig för att dom skulle göra utfall på en? Likadant om man jagar dom i spannmål då man kommer dom nära. Bara en fundering jag haft Det är ganska spännande att stå 2-3 m ifrån dem i spannmålet, och fundera om de väger 20 eller 200 kg.
Publicerat Juni 2, 20188 yr Jag tror helst att grisen vill bort från dig om den har möjligheten att välja. Välkommen hit ?
Publicerat Juni 2, 20188 yr 8 hours ago Dansken sa: Jag tror helst att grisen vill bort från dig om den har möjligheten att välja. Välkommen hit ? Å det missade jag! Välkommen.
Publicerat Juni 2, 20188 yr Just rasslet när de kastar iväg kan upplevas att det är på väg mot mig. Jag tolkar det som att ljudexplosionen när de kastar iväg blir så markant mot tystnaden så att man upplever det som att de springer mot en. Välkommen.