Publicerat Januari 3, 200719 yr Köpte nån Chevalier stor midjeväska igår med rejält bälte som jag tänkte jag skulle använda för dagsturer under toppjakten och andra rörliga jakter men den va inte så skön som jag trodde remmarna "ryggsäcken" man kunde fälla ut räckte knappt till sittdynan var för liten osv.. så nån som har tips på nån annan ryggsäck eller dylikt ska inte vara stor ska bara rymma tjocktröja, termos, vattenflaska , lite mat och lite smått o gott gillade iden på en midje väska så man slipper en svettig rygg men alla tips tagaes under beaktning
Publicerat Januari 3, 200719 yr Om du vill slippa en svettig rygg så är vaude en bra väska! lagom stor, tyst och lätt
Publicerat Januari 3, 200719 yr Hej! Har en vaude moose, men jag tycker den är alldeles för stor för dagsturer annars en riktigt bra säck. ;D Kan däremot varmt rekomendera härkilas combibag, som är en ganska stor midjeväska man enkelt kan göra om till en mindre ryggsäck. Mvh Kolja
Publicerat Januari 3, 200719 yr Köpte en Bergans vad den nu heter och är mycket nöjd..... Rymmer ca trettio liter har bra fickor och är så pass smal att en bössa kan hänga på ryggen utan problem. tror jag har bilder under tråden som jag tror heter.... Vad har vi för ryggsäckar....
Publicerat Januari 3, 200719 yr Hej!Har en vaude moose, men jag tycker den är alldeles för stor för dagsturer annars en riktigt bra säck. ;D Kan däremot varmt rekomendera härkilas combibag, som är en ganska stor midjeväska man enkelt kan göra om till en mindre ryggsäck. Mvh Kolja Vilken modell är att föredra av Härkilas Combibag? Den med nätpåse eller den med vanligt tyg? Funderar starkt på en sån, måste ju vara suverän till träskällarjakten
Publicerat Januari 4, 200719 yr Vilken modell är att föredra av Härkilas Combibag? Den med nätpåse eller den med vanligt tyg?Funderar starkt på en sån, måste ju vara suverän till träskällarjakten Jag har den med vanligt tyg. ;D
Publicerat Januari 4, 200719 yr Jag har haft samma problem att hitta en vettig dagssäck. Jag kan rekommendera en trekantsäck från t ex Beretta, Chevalier eller Normark. Lagom stor, fin att skjuta med på, hyfsat billig.
Publicerat Januari 5, 200719 yr Beställde en Härkila Combibag igår verkade som en fin lösning på dagssäck!
Publicerat Januari 5, 200719 yr Beställde en Härkila Combibag igår verkade som en fin lösning på dagssäck! Mycket bra val. ;D ;D ;D
Publicerat Januari 5, 200719 yr Min första höstripjakt i vuogga så köpte jag en kammofärgad nylonsäck i samma storlek som konkensäcken på Ö&B i Luleå. Endast 39 spänn ;D Sedan köpte jag ett nätfodral på Stadium för 50 kronor och vipps hade jag en ripsäck. ;D ;D ;D
Publicerat Januari 6, 200719 yr Jag tycker att vaudes ripa-ryggsäck är en bra dagssäck. Lagom stor och behaglig att bära.
Publicerat Januari 6, 200719 yr Vaude Ripa är en fin säck men jag tycker den är i största laget. Om man oftast bara har med sig en extra tröja, termos och lite mat och vatten så kan man hitta en mycket smidigare säck än Vaude ripa. Jag använder en grön gammal haglöfs säck som har några fågelsnaror och är i perfekt storlek
Publicerat Januari 6, 200719 yr Ok, jag gillar att ha bra med plats, att inte behöva packa allt systematiskt så att de precis ryms. Sen så verkar dom flesta inte ha med lika mkt prylar, kamera och massa annat tjafs
Publicerat Januari 10, 200719 yr Jag är hopplös på ryggsäckar : Packar alltid fullt, någon skada sen tiden i Arvidsjaur, nu försöker jag klara mig med thermos och mackor i midjebältet, har ett gammalt som jag slitit ut och köper nog Normarks lilla bälte nästa gång, jag trivs bra med ryggsäck men blir så svettig på ryggen och sen kall och fryser, brukar ha torrt ombyte med mig i bilen.