Publicerat Juni 10, 20187 yr Hur många amnutionsfabrikanter gör egna hylsor? De flesta hylsor till övningspatroner jag tittat på ser med lika ut inuti, bara Sellier & Belliot aviker markant. Mvh Jan-Erik
Publicerat Juni 11, 20187 yr 13 hours ago Jan-Erik1 sa: Hur många amnutionsfabrikanter gör egna hylsor? De flesta hylsor till övningspatroner jag tittat på ser med lika ut inuti, bara Sellier & Belliot aviker markant. Mvh Jan-Erik inte många ! Rio som tillhör maxam group är väl då " egna " men Nobel sport , maxam , Fiocchi , Cheddite, är de stora och dom är idag alla mkt lika invändigt och laddar mkt lika om SAMMA tändhatt används Sen har vi B&P med sitt Gordon system som avviker lite. Seller Bellot är bara att glömma ur laddsynpunkt. / P
Publicerat Juni 25, 20187 yr Författare På 2018-06-11 at 08:26 culot sa: inte många ! Rio som tillhör maxam group är väl då " egna " men Nobel sport , maxam , Fiocchi , Cheddite, är de stora och dom är idag alla mkt lika invändigt och laddar mkt lika om SAMMA tändhatt används Sen har vi B&P med sitt Gordon system som avviker lite. Seller Bellot är bara att glömma ur laddsynpunkt. / P Sellier & Bellot måste väl göra egna förladdningar till sina hylsor? Mvh Jan-Erik
Publicerat Juni 26, 20187 yr 10 hours ago Jan-Erik1 sa: Sellier & Bellot måste väl göra egna förladdningar till sina hylsor? Mvh Jan-Erik möjligen, men inte nåt jag sett saluföras av de större grossisterna. Det kan säkert finnas i balt -öst -ryss länderna men jag ser faktiskt att dom kör mycket ital komponenter. Sen finns det i princip inga laddata för S&B för det som Lovex visar upp räknar jag inte ens.
Publicerat Januari 9, 20197 yr Författare Hej, jag är på gång att göra en beställning på komponenter, och har nu en fråga. Vad står beteckningen T1, T2 , T3 etc på hagelhylsor för, är det kvalitet på hylsorna eller nåt annat? Mvh Jan-Erik
Publicerat Januari 10, 20197 yr 11 hours ago Jan-Erik1 sa: Hej, jag är på gång att göra en beställning på komponenter, och har nu en fråga. Vad står beteckningen T1, T2 , T3 etc på hagelhylsor för, är det kvalitet på hylsorna eller nåt annat? Mvh Jan-Erik Måttet på culot (Metalldelen på hagelhylsan): T1=8mm culot T2=12mm T3=16mm T4=22mm T5=27mm Med vänlig hälsning John
Publicerat Januari 10, 20197 yr 18 hours ago Jan-Erik1 sa: Hej, jag är på gång att göra en beställning på komponenter, och har nu en fråga. Vad står beteckningen T1, T2 , T3 etc på hagelhylsor för, är det kvalitet på hylsorna eller nåt annat? Mvh Jan-Erik T3-T5 brukar vara mer påkostade och det kan även sitta i färgen då klara djupa färger ger fetare plast = följsammare. vit transparant tycker jag är sämst. däremot om man beställer " end of production " så kan man få alla möjliga färger . Dock till ett mycket bra pris. / P
Publicerat Juni 15, 20205 yr Författare Hej, det var träningsläger för nordisk trapp på våran skjutbana i helgen. När vi städade sedan hittade jag hylsor efter Remington Steel Shot 24g 7:or, bottenproppen (eller vad det nu heter) var lite annorlunda och så verkade plasten i hylsan vara lite kraftigare och vara av bättre kvalitet. Är det någon som vet något om dessa? Har försökt söka på nätet men inte hittat något om övningsstål bara om jaktammunition.- Mvh Jan-Erik
Publicerat Juni 16, 20205 yr På 2018-06-10 at 18:54 Jan-Erik1 sa: Hur många amnutionsfabrikanter gör egna hylsor? De flesta hylsor till övningspatroner jag tittat på ser med lika ut inuti, bara Sellier & Belliot aviker markant. Mvh Jan-Erik Exakt ! så S&B slänger du så långt du kan ..... det är mycket små avvikelser på italienska och spanska hylsor och det är bara jänkare som nojjar över detta istället för att hålla sig till en standard i sluthöjd för färdig patron som kan ge långt större tryck variationer .... Plus att använda en crimper på slutet är en mycket sällsynt företeelse där över. Det är få Patron tillverkare som gör egna hylsor , däremot brukar Hylstillverkarna tillhöra en större grupp typ Bacheri & Pellagri ( B&P ) Fiocchi , Maxam ( SAGA , RIO ) Nobel sport är väl de stora. / P
Publicerat Juni 16, 20205 yr På 2020-06-15 at 08:20 Jan-Erik1 sa: Hej, det var träningsläger för nordisk trapp på våran skjutbana i helgen. När vi städade sedan hittade jag hylsor efter Remington Steel Shot 24g 7:or, bottenproppen (eller vad det nu heter) var lite annorlunda och så verkade plasten i hylsan vara lite kraftigare och vara av bättre kvalitet. Är det någon som vet något om dessa? Har försökt söka på nätet men inte hittat något om övningsstål bara om jaktammunition.- Mvh Jan-Erik Remington brukar även om de tar hjälp av andra tillverkare vara av god kvalitet