Publicerat Juni 27, 20188 yr Som rubriken säger vad är det för för- och nackdelar med den jämfört med alternativen? Är den stabil eller känns den vinglig? Fastnar man med skruven som sticker ut? A
Publicerat Juni 27, 20188 yr Helt ok med tanke på pris och vikt, har en på min sako 75ss. Gen 2 kolvkammen med softtouch är trevligare än gen 1. Gen 1 kan även spricka om den trycks ner så den böjs ut av kolven (jag vet av erfarenhet, men fick en gen 2 av kalixteknik gratis). Skruven har jag inte fastnat i än..
Publicerat Juni 27, 20188 yr Satte en på originalstocken till min Sako 75 Finnlight och är mycket nöjd. Vill man inte ha en utstickande kan man ersätta den med en icke utstickande.
Publicerat Juni 27, 20188 yr Mycket bra, finns ingen anledning att göra en hos kolvkam.se eller motsvarande, tycker jag. Största fördelen är att den är lätt till skillnad från de som fyller upp med skum. Sitter stabilt, man blir förvånad med tanke på hur nätt konstruktionen är. Och dessutom billig. På Blaser är enda nackdelen att man måste ta loss själva kolvkammen om man ska ta ut slutstycket. Är ju iof lättatt sätta dit den igen. Vet inte hur det är på vanliga bultbössor? Har inte fastnat i skruven någon gång under den säsong som jag haft den, vad jag kan minnas. Har i princip bara gått med hund. Såg att de sitter fabriksminterade på browning xbolt. Kanske du kan klämma på hos vapenhandlaren?
Publicerat Juni 27, 20188 yr Författare Tack för lite mer info. Att man var tvungen att ta bort på blaser hade jag inte tänkt på. Går slutstycket verkligen så lågt? A
Publicerat Juni 27, 20188 yr 2 hours ago kaka sa: Tack för lite mer info. Att man var tvungen att ta bort på blaser hade jag inte tänkt på. Går slutstycket verkligen så lågt? A Hade Gen 1 på min R93 Proff, det räcker att sänka ned Gen 1 kammen till noll för att ta bort slutstycket. Kan inte svara för R8 och Gen 2.
Publicerat Juni 27, 20188 yr Har monterat två st cr2 på olika bössor min Mauser m12 och min numera sålda m98 med hougekolv.Stabilt och funkar utan problem rekommenderar det
Publicerat Juni 28, 20188 yr Författare Ser enkelt ut ?. Någon som gjort på blaser r8? Tog bort bakkappan och där bakom sitter det en skiva som man måste ta bort. Hur får man bort den? A
Publicerat Juli 5, 20188 yr På 2018-06-28 at 10:52 kaka sa: Ser enkelt ut ?. Någon som gjort på blaser r8? Tog bort bakkappan och där bakom sitter det en skiva som man måste ta bort. Hur får man bort den? A Det är en frigolitbit som fyller kolven. Den behöver du inte efter att du monterat kolvkam. Bara att riva ut.
Publicerat Juli 5, 20188 yr På 2018-06-28 at 10:52 kaka sa: Ser enkelt ut ?. Någon som gjort på blaser r8? Tog bort bakkappan och där bakom sitter det en skiva som man måste ta bort. Hur får man bort den? A Den värmer man försiktigt bort med varmluftspistol. Ta bort frigoliten. Montera kalvkammen. Limma tillbaka skivan och skruva fast bak-kappan.
Publicerat Juli 6, 20188 yr 17 hours ago json sa: Den värmer man försiktigt bort med varmluftspistol. Ta bort frigoliten. Montera kalvkammen. Limma tillbaka skivan och skruva fast bak-kappan. Det momentet hade jag förträngt. Använde hårtork för att inte riskera plasten. Träborr med styrspets (eller vad det nu kan heta) är bra när man borrar plast för att hamna rätt. Tror man skulle ha 12 mm till kolvkammen. Någon mm mindre hade också funkat.