Publicerat Juli 2, 20187 yr Funderar på att köpa ett par Le chameau Vierzon men vet inte vilken modell jag skall ha , vanliga sommar, Nord eller Nord Plus. Ni som har denna stövel, vilken modell har ni? Funkar modellen Nord året runt eller blir den för varm på sommaren och kall på vintern?
Publicerat Juli 2, 20187 yr Ska du gå med den på sommaren är det i mitt tycke bara sommarvarianten som fungerar. Jag har slitit ut tre par Vierzon Sommar. Nord eller Nord Plus beror på hur varma skor du vill ha. Nord fungerar för höstjakt. Nord Plus skulle jag bara titta på för höstjakt om jag oftast sitter still. Jag använder själv inte Nord-varianten, men jag har bekanta som har dem.
Publicerat Juli 2, 20187 yr Har Nord året runt, blir det rejält kallt har jag kängor. Tycker sommarmodellen har för sladdriga skaft
Publicerat Juli 2, 20187 yr Vanliga vierzon fungerar sommar höst och början på vintern med rätt sockar. Grymt sköna stövlar.
Publicerat Juli 2, 20187 yr Ytterligare ett fall av många olika åsikter. ? Vierzon är sladdriga. Vill du ha stabilitet är det inte rätt model med sommarvarianten. När jag vill ha stabilitet går jag i kängor. ?
Publicerat Juli 2, 20187 yr Jag har Vierzon som stövlar ända fram tills det börjar bli minusgrader. Det väger lite och är tunna och lätta att gå i. Bra om man vill smyga och känna vad som finns under foten. Det ger ingen större stadga när man går i dålig stening träng dock. Jag har haft mina i över tre säsonger och jag är mycket nöjd då både mina viking och Engelsonsstövlar läkte efter en säsong.