Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

culot

Rizzini 110BR kal 16

Recommended Posts

culot

Varför så jävla svårt att få tag på en sådan ???  Dom finns i England och Norge men inte Sverige  ☹️  Förvisso ska det finnas nån liknande Rizzini 16 i Skåne men vet ej om den har pistolgrepp 

Jag hade tänkt att Frugan skulle byta sin Baikal bock mot en sådan... 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
charlie

Kolla med Niklas på www.sakabsweden.com

Jag har för mig att det är en sändning på G där, normalt tas bara kal 12/20 in men lägger du en beställning kan du säkert få med den. 

/M

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Christian N

https://shootingsportsman.com/rizzini-br110/

Verkar vara en vettig pang, tråkigt att den inte går att få med 32 tums rör som sig bör. /C

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
4 minutes ago charlie sa:

Kolla med Niklas på www.sakabsweden.com

Jag har för mig att det är en sändning på G där, normalt tas bara kal 12/20 in men lägger du en beställning kan du säkert få med den. 

/M

Jag har snackat m honom i ämnet och det lät lite halvpositivt iaf, men hade jag vetat säkert och återkopplingen funkat 

så kanske man hade lagt en beställning, jag ska åka nedåt skåne-danmark-tysklan på semestern så om 

ja råkar kliva in hos en tex kjells vapen och det står en där så lär jag klippa till direkt, för utan återkoppling så ligger allt i luften.

/ P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
Just now Christian N sa:

https://shootingsportsman.com/rizzini-br110/

Verkar vara en vettig pang, tråkigt att den inte går att få med 32 tums rör som sig bör. /C

Den är mest tänkt till Frugan så  30"  rör får funka, och krasst sett så räcker det på en pang som ska jagas med, min Browning 32" 

vart jääävligt lång på jakt -

/P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt

Den görs i 16, sedan är det en fråga om när den i så fall kommer. Kan tänka mig att det tar ett tag om du inte beställt den i fjol. 

Kjell i Sjöbo har en Fair Pathos hemma i 16, men det är en rätt mycket sämre pang än BR110an...... Och nej, inte samma Rizzini även om de är släkt. 

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
7 hours ago pmt sa:

Den görs i 16, sedan är det en fråga om när den i så fall kommer. Kan tänka mig att det tar ett tag om du inte beställt den i fjol. 

Kjell i Sjöbo har en Fair Pathos hemma i 16, men det är en rätt mycket sämre pang än BR110an...... Och nej, inte samma Rizzini även om de är släkt. 

T

Jag har tyvärr inte fått nåt konkret om den går att få eller inte så jag vill inte beställa på så lösa boliner. 

Skulle jag däremot fått besked att

japp ! Den kan vi få fram , kostar ca så mycket och kommer ca då 

ja då hade jag med största sannorlikhet beställt. 

Ok ingen phatos alltså !  Då får vi väl hoppas att det kommer in en  110BR m 76 pipa 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt

Få den lär du kunna få, frågan är bara när..... Kaliber 16 är ju inget man liksom spottar ur sig varje dag. Men säg förväntat leveransdatum om ca ett år så tror jag du landar rätt. Och ta höjd för ca 25% prisskillnad upp/ned pga osäkerheterna inom EU. 

Därför blir pris och datum lite osäkert, men vet man vad man vill och har bestämt sig så är det bara att beställa. Och betala klädsamt förskott med ett seriöst tålamod. 

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
22 hours ago pmt sa:

Få den lär du kunna få, frågan är bara när..... Kaliber 16 är ju inget man liksom spottar ur sig varje dag. Men säg förväntat leveransdatum om ca ett år så tror jag du landar rätt. Och ta höjd för ca 25% prisskillnad upp/ned pga osäkerheterna inom EU. 

Därför blir pris och datum lite osäkert, men vet man vad man vill och har bestämt sig så är det bara att beställa. Och betala klädsamt förskott med ett seriöst tålamod. 

T

Låter som en seg process tyvärr,  modellen finns i England redan så jag kommer nog agera lite mer aktivt för att hitta en 

att importera.  Dock  hade det känts bra att handla på hemmaplan,  men att lägga ut runt 20+ tusen i ett år eller mer känns inte 100

Även med ett seriöst tålamod.   Det är inte svårt att hitta fina 16/70 bockar  det svåra är att hitta med enkeltryck.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt
12 minutes ago culot sa:

Låter som en seg process tyvärr,  modellen finns i England redan så jag kommer nog agera lite mer aktivt för att hitta en att importera.

Säker på det? Bara för att det sålts några betyder inte det att det står flera på hyllan..... Och finns den inte där lär det ta lika lång tid för att få fram den som här. 

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
51 minutes ago pmt sa:

Säker på det? Bara för att det sålts några betyder inte det att det står flera på hyllan..... Och finns den inte där lär det ta lika lång tid för att få fram den som här. 

T

Du har nog rätt !  kanske  är annonser  på gunbroker.uk   odyl  gamla ,  jag har inte vaskat nåt hårdare ännu.

/ P 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.