Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Epobed härdningstid?

Featured Replies

Publicerat

Har precis gjort lite bäddjobb för det delade underbeslaget på min Winchester 70 xtr 338WM. Använde Epobed för första gången. Har gjort några bössor med Acraglas gel tidigare. Epobed var ju riktigt trevligt att jobba med, trevlig tixotrop konsistens, men har några frågor:

1. Härdningstiden? Bruksanvisningen var ju minst sagt spartansk jämfört med den amerikanskt överdådiga dito för Acraglas, och härdningstid framgår inte.

2. Glasfiberflocken...använder ni den? Alltid, eller ibland/när?? (till mitt jobb ovan körde jag utan i.o.m att det rörde sig om små ganska pickliga bäddningar där jag ville ha full 'flytbarhet' på massan).

Publicerat

Brukar låta det härda över natten...dvs minst 8 timmar i 20 graders värme...är ju liiiite temperaturberoende. Överskottet av massan som blir vid bäddningen har jag alltid kvar som referens. Har det härdat så har bäddningen härdat.

Använder sällan glasfiberflocken....möjligen vid riktigt tjocka bäddningar....hade gärna sluppit aluminiumpulvret också.

Publicerat
  • Författare
1 minute ago json sa:

....hade gärna sluppit aluminiumpulvret också.

Tack för snabbt svar ?

...föreslår att du testar Acraglas Gel då ?

Publicerat

Nä epobed är trevligare att jobba med oavsett...

Publicerat

Dom utförliga Amerikanska bruksanvisningar är för att man inte ska kunna stämma tillverkaren.

Typ: Do not ever under any cirkumstances laga spruckna Ming vaser eller fästa dom på huven av din Rolls-Royce med våran produkt då värdet på båda kan sjunka :)