Publicerat Juli 14, 20188 yr Detta är en populär post. Haft en Ruger 1a 6mm br över ett år nu till toppfågel, å tänkt att ja skulle jaga allt småvilt med den så jag köpte laddutrustning lite då å då. Men vart så nojig att de skulle bli fel så jag har skjutit på det hela tiden i 2-3månader. Var skitnervös över t-hatt isättningen, trodde dom skulle smälla av:) De gick fint, gjorde 9st patroner, vägde krut 4-6gånger på 2vågar, hällde i satte i kula. Låg å funderade på kvällarna om jag vägt fel mängd krut. 2veckor efteråt slog ja ut krut å kulor för ja var för nojig att de vart fel. Gjorde om. Satte nya hattar vägde krut med bara en våg, hade i kulor. Kändes jättebra. Skulle ner å skjuta dom, tog med brorsan ner på banan. Sa till han att ta mina bilnycklar om hela vapnet skulle sprängas o jag dö typ:) Stod å stirra på vapnet å ammon i 10min å var nervös å de kändes inte värt de. Men då sa brorsan, Gud vilka små skott. Då försvann all rädsla, stoppa i patron, gömde mig bakom den största skumgummi bit ja hitta tröck av, de gick skitbra. Så jävla roligt.!!! Gjorde 1stege med 4skott på 4olika vikter. Så nu är jag pågång.!!!!! Den skjuter så jäkla den bössan.! Så nu samskjuter lappas fabriks Scenar med mina laddade Nosler bst varmint 80gr.!!!!!! Ville skriva av mig lite bara??
Publicerat Juli 14, 20188 yr Kul! Välkommen till laddträsket...och en tokmysig patron! Den bästa jaktpatronen i 6 mm vill jag hävda. Med en Ruger 1 i den kalibern har du ju ett kirurgiskt instrument för rådjur, räv, bäver, toppfågel, gås mm mm ?
Publicerat Juli 14, 20188 yr Författare Tror ni Nosler bst varmint funkar på rådjur? Eller blir de för mycke sprängt?
Publicerat Juli 14, 20188 yr Jag sköt en bock 2015 med V-Max 65 ur en 6 PPC. Inga problem alls men onödigt att dra dem rätt i bogarna.
Publicerat Juli 14, 20188 yr 2 hours ago Geten sa: Tror ni Nosler bst varmint funkar på rådjur? Eller blir de för mycke sprängt? Har skjutit rådjur med den vanliga BSTn på 95 gn. Tycker nästan den ger lite för slaskigt resultat.. Nu har jag 95 gn SST flat base, de är hårdare.