Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kostnad för kolvbyte

Featured Replies

Publicerat

Jag har precis tagit jägarexamen och har börjat titta på olika alternativ för vapen. För hagelgevär så kommer jag ev att köpa ett äldre hagelgevär (sida-vid-sida), Webbley & Scott, som har en spricka i kolven. Geväret köps i så fall av en släkting och det har nog inte blivit riktigt omhändertaget de senaste åren. 

Det finns som sagt en spricka i kolven så jag misstänker att jag måste byta ut den. Vet ni vilket prisinternvall som det kan komma att röra sig om?

Publicerat

Att byta ut och tillverka en helt ny kolv är troligtvis knappast ekonomiskt försvarbart då summan sticker iväg 12-15000 för arbetet + träbiten. 

Däremot är det definitivt värt att be en kolvmakare titta på sprickan och laga den. Då hamnar du i ett bättre läge vad gäller pengarna :) det kan också tillkomma lite extra om du vill ändra övergångskoner och trångborrning.

Så mitt råd är att laga den å lägg istället mellanskillnaden på övningsplugg.

/M

Publicerat

Får vi se några tydliga bilder VART den är sprucken och hur mycket?

Publicerat
1 hour ago charlie sa:

Att byta ut och tillverka en helt ny kolv är troligtvis knappast ekonomiskt försvarbart då summan sticker iväg 12-15000 för arbetet + träbiten. 

Däremot är det definitivt värt att be en kolvmakare titta på sprickan och laga den. Då hamnar du i ett bättre läge vad gäller pengarna :) det kan också tillkomma lite extra om du vill ändra övergångskoner och trångborrning.

Så mitt råd är att laga den å lägg istället mellanskillnaden på övningsplugg.

/M

Nja, för ett boxlås om du inte väljer en poppis kolvmakare - ca 5000 för jobbet och sedan kostar träbiten från en tusenlapp och uppåt. 

Är det sedan en 700 så skramlar det runt lite kolvar här och var. Det kan finnas skäl till att ta det lite piano och inte stressa iväg..... 

Sedan är det som Dansken skriver - långt i från allt som går att limma. Även om förvånade mycket går att limma. 

T