Publicerat Juli 18, 20187 yr Någon som har erfarenhet av Vortex Viper 6.5-20x50 och kan ge lite input. All info mottages tacksamt.
Publicerat Juli 18, 20187 yr 46 minutes ago pelle.l sa: Någon som har erfarenhet av Vortex Viper 6.5-20x50 och kan ge lite input. All info mottages tacksamt. @Älgflugornas Herre hade/har ett och det jag minns av hans omdömme var att siktet var helt ok. Förlorade dock skärpan vid 17-18x förstoring någonstans så det blev "suddigare" och man märkte en klar förändring i optiken. Knappast något som denna är ensam att lida av, rätt vanligt på "billigare" sikten med högre förstoring. Mvh Joacim
Publicerat Juli 19, 20187 yr 9 hours ago Joacim sa: @Älgflugornas Herre hade/har ett och det jag minns av hans omdömme var att siktet var helt ok. Förlorade dock skärpan vid 17-18x förstoring någonstans så det blev "suddigare" och man märkte en klar förändring i optiken. Knappast något som denna är ensam att lida av, rätt vanligt på "billigare" sikten med högre förstoring. Mvh Joacim Stämmer bra, dock sålt sedan ett par år så hur det höll i längden vet jag inte. Siktet var dock robust och trackade bra. Hade det på min 17hmr.