Publicerat Juli 22, 20187 yr Sambon vill lära sig skjuta lerduvor men har lite svårt att få till anläggningen, armarna räcker inte till helt enkelt. Klurar lite på om något skiljer en ladygun från vanlig förutom kolvlängden? Kan en lättare bössa i kal 16 eller 20 vara att föredra?
Publicerat Juli 22, 20187 yr På lågbudget versionerna så är kortad kolv och ofta lite kortare pipor. Men nu är det ju mer än det som ska till som regel...... T
Publicerat Juli 22, 20187 yr Lady Gun är ett jävla påhitt!!!!!!!!!!! Lätt bössa ger bara mer rekyl....... Min fru på 167cm skjuter med en browning gti, den tyngsta bössan vi har och det går bra. Köp en bössa ni känner kan bli bra och anpassa kolvlängd och höjd. Tänk också på vart på framstocken hon håller. Långt bak ger "kortare" kolv och mjukare rörelser.
Publicerat Juli 22, 20187 yr 1 hour ago Ken1 sa: Lady Gun är ett jävla påhitt!!!!!!!!!!! Lätt bössa ger bara mer rekyl....... Min fru på 167cm skjuter med en browning gti, den tyngsta bössan vi har och det går bra. Köp en bössa ni känner kan bli bra och anpassa kolvlängd och höjd. Tänk också på vart på framstocken hon håller. Långt bak ger "kortare" kolv och mjukare rörelser. Tror som du, iof baserat på ett väldigt litet underlag. Särbon (170 cm) sköt ju med den bössan och tyckte det kändes bra. Min Benellibock som är lättare men med normallångkolv tyckte hon inte om rekylen från. För mig som är 10 cm längre är den jättesnäll.
Publicerat Juli 23, 20187 yr Kvinner har ofte et mer utviklet brystparti... og mindre hender. Blant annet. Helt klart mulig å lage en modell som tar mer hensyn til dem. Jeg vil likevel tro at man må forvente en liten justering hos børsemaker i tillegg. Browning 525 Compact adjustable er mitt tips. Er man under 170 tror ikke jeg man kan hitta bedre kvalitet og utgangspunkt. Man bør iallefall ikke gi dem en feil tilpasset hagle og be dem jobbe med teknikken... kaliber 20 kan være en vei å gå i henhold til dimensjoner og rekyl. Men en riktig tilpasset stokk og et snev av teknikk så skyter damer like uproblematisk med kaliber 12 som menn.
Publicerat Juli 23, 20187 yr Sauer är väl de mest framstående i den aspekten med sina Artemismodeller. T
Publicerat Juli 26, 20187 yr Författare Damen i fråga är under 160cm och jag själv 169cm så vi är båda ganska korta Hovdeknuten var ju inne på aspekten med bysten som inte besvärar de flesta män men bör ju kunna besvära vid snabb anläggning? Hon har bara provat något skott men vill inte förstöra intresset med illa passande bössa. Så får antingen leta rätt på instruktör med lämplig bössa eller skaffa en bössa att anpassa.
Publicerat Juli 26, 20187 yr Caesar Guerini Syren borde vara ett alternativ, det finns några beg på Torsbo.
Publicerat Juli 26, 20187 yr Författare På 2018-07-23 at 22:14 pmt sa: Sauer är väl de mest framstående i den aspekten med sina Artemismodeller. T Sett Sauers bössor i reklamen, har du haft möjlighet att titta närmare på dessa? Av en händelse lyssnade jag förresten ikväll på en intervju med dig som Skitjakt gjorde 2017 där ni passande nog behandlade ämnet
Publicerat Juli 27, 20187 yr 8 hours ago Havakko sa: Sett Sauers bössor i reklamen, har du haft möjlighet att titta närmare på dessa? Ja - konceptet är helt rätt. Sedan gör Blaser och de andra Tyskarna vettiga dambössor med, dessa har jag dock aldrig sett i Sverige. Men idén att göra alla modeller i anpassat damutförande är Sauer rätt ensamma om. Sedan är det inte exklusivt så att en kvinna måste ha en dammodell, eller för den delen en man måste ha en herrmodell. Det beror ju lite på hur ens kropp ser ut....... 8 hours ago Havakko sa: Av en händelse lyssnade jag förresten ikväll på en intervju med dig som Skitjakt gjorde 2017 där ni passande nog behandlade ämnet Ah, du menar den med "sämre hälft"? ?Fått rätt mycket skäll för den delen....... För så får man tydligen inte säga enligt en del skitnödiga människor. ? /T
Publicerat Juli 30, 20187 yr Författare På 2018-07-27 at 08:26 pmt sa: Ja - konceptet är helt rätt. Sedan gör Blaser och de andra Tyskarna vettiga dambössor med, dessa har jag dock aldrig sett i Sverige. Men idén att göra alla modeller i anpassat damutförande är Sauer rätt ensamma om. Sedan är det inte exklusivt så att en kvinna måste ha en dammodell, eller för den delen en man måste ha en herrmodell. Det beror ju lite på hur ens kropp ser ut....... Ah, du menar den med "sämre hälft"? ?Fått rätt mycket skäll för den delen....... För så får man tydligen inte säga enligt en del skitnödiga människor. ? /T Delen med sämre hälft är nog träffande på ömma tår för många som låter sin bättre hälft testa illa passande bössor