Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zeiss service (riktmedel)

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som har haft en äldre Zeiss inne på service nyligen?

Tänkte att jag skulle rokera om lite i vapen/ siktes garderoben i dag och monterade en Diavari Z 1,5-6X42 på älgbössan då jag inte behöver större förstoring på den.

Då jag tittade i siktet hoppade den grova stolpen i höger sida- tysk#4 upp och ner som den ville och hade inte kontakt med tunna krysset i mitten.

Svenska Zeiss var mycket vänliga på telefon och sa att jag kunde bara skicka siktet upp till Stockholm- då skulle dom leverera vidare till Tyskland för åtgärd. Något ungefärligt pris kunde jag inte få.

Den är köpt någon gång på nittitalet, använt en vecka på älgjakten (i Optilock ringar) och har legat i originalkartongen sen dess.

Det är väl svårt att åberopa garantin, så jag tänkte om någon visste vad ett riktmedelbyte kostar.

Frågan är om det var ett "omen" eller en hälsning från andra sidan för att jag ska köpa en ny Kahles Helia K15i i stället.

Den vore nog fin på älgbössan......

Publicerat

Jag har haft krångel med riktmedlet på ett av mina Zeiss sikten och det åtgärdades utan problem och kostnad, trotts att det hade några år på nacken:thumbsup:.

Publicerat

Kompisen ramlade och krökte till ringen till främre linsen på sin Zeiss, detta byte dom ut gratis. Tog ca tre veckor. Har bara hört gott om deras service. 

Publicerat

Ja, jag skulle bli förvånad om det kostade nåt men säker kan man ju aldrig vara. 

Publicerat

Jaktledaren i ena laget köpte ett begagnat Zeiss för något år sen. Gick inte att skjuta in ordentligt. Efter ett samtal med Zeiss i Sverige så skickade han in det. Tog en månad så kom det tillbaka som nytt. Han behövde inte heller betala något.

• 4 weeks later...
Publicerat

En gång Zeiss alltid zeiss.. ?

Jag fick ny digital belysning i min Diavari trots sedan läge utgången garanti på det elektriska..