Publicerat Juli 29, 20187 yr Någon som vet om det finns någon i norra Sverige som kan ta kolvmått för anpassning/beställning av måttanpassad hagelkolv? Alternativt om det finns någon i närheten av Stockholm?
Publicerat Juli 30, 20187 yr Har desverre ikke noe godt svar. Men om du noensinne vurderer en tur til England. Så ta turen innom en av de mange shooting grounds der. Book en time for gun fitting med en try gun. Bedre blir det ikke. Om noe sånt finnes i Sverige må andre svare på.
Publicerat Juli 30, 20187 yr Susegården i Halland, och jag tror Staffan Schullström strax utanför kunglig huvudkommun även har en try gun. Men som ovan - åk till London, spontant rekommenderar jag WLSS eller Churchill. /T
Publicerat Juli 31, 20187 yr Författare Okej, det kanske får bli London då, det ser ut att vara ungefär samma pris att åka dit som till Susegården. Funderar på att köpa ett nytt hagelgevär från en tillverkare som kan erbjuda egna kolvmått, därav frågan ?
Publicerat Juli 31, 20187 yr Detta är en populär post. Kan du inte bara köpa en "Easyhit"? Den tar bort allt behov av träning och kolvinpassning: Den träffar nästan målet själv... Det har jag i alla fall läst i reklamen
Publicerat Juli 31, 20187 yr Författare 37 minutes ago Dansken sa: Kan du inte bara köpa en "Easyhit"? Den tar bort allt behov av träning och kolvinpassning: Den träffar nästan målet själv... Det har jag i alla fall läst i reklamen Haha? Mm, en sann prydnad för varje bössa?
Publicerat Juli 31, 20187 yr Try gun er meget bra metod. Men for all del skjut med den og spesifiser det når du bestiller. Det er jo hvor du treffer som betyr noe. Samtidig tenk på forstokken opp i det hele...
Publicerat Juli 31, 20187 yr 10 hours ago KJE81 sa: Okej, det kanske får bli London då, det ser ut att vara ungefär samma pris att åka dit som till Susegården. Funderar på att köpa ett nytt hagelgevär från en tillverkare som kan erbjuda egna kolvmått, därav frågan ? Åk då dit och låt dem ta måtten.... T
Publicerat Juli 31, 20187 yr Författare 55 minutes ago pmt sa: Åk då dit och låt dem ta måtten.... T Mm, men det känns som om det blir onödigt dyrt att åka till Italien om det går att lösa lokalt, men det känns onekligen lockande att göra så...
Publicerat Juli 31, 20187 yr Fördelen med att åka till London är att du: a får skjuta mycket på fantastiska banor b får kolvmåtten tagna av ngn som kan Fördelen med Italien är: a du får kolvmåtten tagna av den som gör kolven b du får njuta av det lombardiska köket Fördelen med att åka till Susegården är: a du får kolvmåtten tagna an ngn som kan b du får skjuta c du får se Getinge You choose....... T
Publicerat Juli 31, 20187 yr Författare 1 hour ago pmt sa: Fördelen med att åka till London är att du: a får skjuta mycket på fantastiska banor b får kolvmåtten tagna av ngn som kan Fördelen med Italien är: a du får kolvmåtten tagna av den som gör kolven b du får njuta av det lombardiska köket Fördelen med att åka till Susegården är: a du får kolvmåtten tagna an ngn som kan b du får skjuta c du får se Getinge You choose....... T Ja, när du spaltar upp det sådär så lutar det nog mest mot alternativ ett eller två ?
Publicerat Juli 31, 20187 yr Just now KJE81 sa: Ja, när du spaltar upp det sådär så lutar det nog mest mot alternativ ett eller två ? Ärlig men rätt elak - that's me..... T
Publicerat Augusti 1, 20187 yr Författare Det får nog bli Italien eller London, skönt att ha fått ned antalet alternativ. Då är det bara problemet med att bestämma vilken modell det ska bli som återstår...?
Publicerat Augusti 1, 20187 yr 9 hours ago Hovdeknuten sa: Jeg ville dratt til Belgia...? Då blir det dyrare, men visst funkar klosteröl och choklad..... T
Publicerat Augusti 1, 20187 yr Författare Synd bara att det ska vara så svårt att bestämma sig. Jag har väl egentligen fastnat rätt ordentligt för en Rizzini RB Regal EL men drar mig lite på grundav priset och att det finns en enklare och billigare modell? Samtidigt så känns det som om det är lika bra att köpa det man verkligen vill ha istället för en kompromiss. Det värsta är väl att det är ett beställningsvapen som det inte går att kolla på i Sverige?
Publicerat Augusti 1, 20187 yr Författare 1 hour ago stefan sa: Snygg bössa Mm? Önskar bara att den hade varit lite billigare, så det hade blivit enklare att bestämma sig ☺