Publicerat Juli 31, 20187 yr Hej! När jag skulle gå upp i lägenheten och hade mycket att bära så tappade jag ut massa jaktammunition rätt ner i stengolvet. Är det någon fara att använda dessa skott vid jakt? Vad ska jag kolla efter?? Ammunitionen är sellier bellot 9,3x62
Publicerat Juli 31, 20187 yr Detta är en populär post. Det är en större fara att det står Sellier & Bellot på dom än att du tappade dom i golvet. Välkommen hit till forumet
Publicerat Juli 31, 20187 yr Författare Tack så mycket, ja haha det var den billigaste Ok ingen fara med andra ord då?
Publicerat Juli 31, 20187 yr Om dom är stukade, sneda eller buckliga ska du naturligtvis inte använda dom.
Publicerat Juli 31, 20187 yr Finns en rätt enkel regel - kamrar de utan att man måste vålda igen slutstycket är det som regel helt riskfritt. Ser man de är vinda sneda eller på annat sätt deformerade med blotta ögat kan man som regel inte kamra dem ens seriöst våld. Och då matar de inte ens från magasinet..... /T