Publicerat Augusti 12, 20187 yr Detta är en populär post. Bedömde troféer idag på ett event vid Varpsund, och vilken dag det blev! En riktigt, riktigt fin krontrofé fick jag, skjuten i det fria och allt. Bilden är rejält maskerad, det var liksom villkoret för att ens få ta en bild på den glada ägaren å Qvarnhill håller det han lovat... Nästan 185 poäng! Riktigt, riktigt fin trofé!
Publicerat Augusti 24, 20187 yr Sorgligt med detta eviga maskerandet, varför vågar folk inte "stå för sin sak" längre? ? Har aldrig förstått detta och förstår det mindre och mindre för vart år.
Publicerat Augusti 24, 20187 yr 3 hours ago Joacim sa: Sorgligt med detta eviga maskerandet, varför vågar folk inte "stå för sin sak" längre? ? Har aldrig förstått detta och förstår det mindre och mindre för vart år. För att bilder med info kan spridas i ett helt annat sammanhang med ett helt annat syfte än det ursprungliga. Tex av jaktmotståndare, som använder det i propaganda mot jakt exempelvis där de kanske sprider personuppgifter, adress mm. Se exempelvis hur det gick för eftersöksjägaren som avlivade en varg åt polisen vid en trafikolycka.
Publicerat Augusti 24, 20187 yr 28 minutes ago robban.jagaren sa: För att bilder med info kan spridas i ett helt annat sammanhang med ett helt annat syfte än det ursprungliga. Tex av jaktmotståndare, som använder det i propaganda mot jakt exempelvis där de kanske sprider personuppgifter, adress mm. Se exempelvis hur det gick för eftersöksjägaren som avlivade en varg åt polisen vid en trafikolycka. Med andra ord så låter man hellre "andra sidan" vinna och lägger sig platt och inte vågar stå för "sitt"?
Publicerat Augusti 24, 20187 yr 1 hour ago robban.jagaren sa: För att bilder med info kan spridas i ett helt annat sammanhang med ett helt annat syfte än det ursprungliga. Tex av jaktmotståndare, som använder det i propaganda mot jakt exempelvis där de kanske sprider personuppgifter, adress mm. Se exempelvis hur det gick för eftersöksjägaren som avlivade en varg åt polisen vid en trafikolycka. Med det resonemanget så måste alla som gör proffsfilmerna på TV ligga stöndigt sömnlösa, t.ex Ekeström som kommer på TV snart?!
Publicerat Augusti 24, 20187 yr Författare Stora affärsmän och kvinnor som kanske har en hel koncerns rykte och affärer att tänka på kanske inte är beredda att offra aktieägarnas pengar på att visa upp sig med sina troféer. Det kan ju också vara så att familjemedlemmar i särskilda familjer har uppfostrats att hålla låg profil... Man får helt enkelt acceptera att samhället ser ut så idag.
Publicerat Augusti 24, 20187 yr Författare 7 minutes ago qvarnhill sa: Stora affärsmän och kvinnor som kanske har en hel koncerns rykte och affärer att tänka på kanske inte är beredda att offra aktieägarnas pengar på att visa upp sig med sina troféer. Det kan ju också vara så att familjemedlemmar i särskilda familjer har uppfostrats att hålla låg profil... Man får helt enkelt acceptera att samhället ser ut så idag. Jag känner precis lika Strävhår men att posera med ett skjutet djur är nog minst lika stigmatiserande som att säga att man röstar på SD eller AFS... Vi lever tyvärr i en politiskt tillrättalagd värld! ?
Publicerat Augusti 24, 20187 yr Hon skidskytten Magdalena Forsberg fick väl en massa skit efter sin medverkan i Ekbergs program om Bäverjakt av div aktivister och andra PK-muppar om jag inte missminner mig. Så pass att hon ogärna skyltar med att hon jagar numera. Kan ha viss förståelse om "kända ansikten" inte vill skylta utåt i dagens samhälle där extremisters rätt att få hållas tydligen ska få gå före skötsamt folks rätt att få vara i fred, även om jag tycker det är åt helvet att det ska behövas.
Publicerat Augusti 24, 20187 yr 1 hour ago Joacim sa: Med andra ord så låter man hellre "andra sidan" vinna och lägger sig platt och inte vågar stå för "sitt"? Onej, det räcker med egna ledet för att man ska inse att Jantes fula nunna sticker fram. Vi skulle kunna spåna om detta till dödagar i en ganska intressant diskussion med flera vinklingar och infallsvinklar. Men ämnet hör inte hemma i denna tråd. Dock är jag stolt jägare och tacksam över att få läsa och glädjas över mina jägarbröders och systrars framgångar och äventyr oavsett utgång och storlek på trofeerna. Min största trofe är en lite monterad getkidde skalle som hänger bredvid medaljbockarna. Skitjakt och grattis till alla!