Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Min dag på Varpsund

Featured Replies

• 2 weeks later...
Publicerat

Sorgligt med detta eviga maskerandet, varför vågar folk inte "stå för sin sak" längre? ? Har aldrig förstått detta och förstår det mindre och mindre för vart år. 

Publicerat
3 hours ago Joacim sa:

Sorgligt med detta eviga maskerandet, varför vågar folk inte "stå för sin sak" längre? ? Har aldrig förstått detta och förstår det mindre och mindre för vart år. 

För att bilder med info kan spridas i ett helt annat sammanhang med ett helt annat syfte än det ursprungliga. Tex av jaktmotståndare, som använder det i propaganda mot jakt exempelvis där de kanske sprider personuppgifter, adress mm.

Se exempelvis hur det gick för eftersöksjägaren som avlivade en varg åt polisen vid en trafikolycka.

Publicerat
28 minutes ago robban.jagaren sa:

För att bilder med info kan spridas i ett helt annat sammanhang med ett helt annat syfte än det ursprungliga. Tex av jaktmotståndare, som använder det i propaganda mot jakt exempelvis där de kanske sprider personuppgifter, adress mm.

Se exempelvis hur det gick för eftersöksjägaren som avlivade en varg åt polisen vid en trafikolycka.

Med andra ord så låter man hellre "andra sidan" vinna och lägger sig platt och inte vågar stå för "sitt"?

Publicerat
1 hour ago robban.jagaren sa:

Med det resonemanget så måste alla som gör proffsfilmerna på TV ligga stöndigt sömnlösa, t.ex Ekeström som kommer på TV snart?!

Publicerat
  • Författare

Stora affärsmän och kvinnor som kanske har en hel koncerns rykte och affärer att tänka på kanske inte är beredda att offra aktieägarnas pengar på att visa upp sig med sina troféer. Det kan ju också vara så att familjemedlemmar i särskilda familjer har uppfostrats att hålla låg profil... Man får helt enkelt acceptera att samhället ser ut så idag.

Publicerat
  • Författare
7 minutes ago qvarnhill sa:

Stora affärsmän och kvinnor som kanske har en hel koncerns rykte och affärer att tänka på kanske inte är beredda att offra aktieägarnas pengar på att visa upp sig med sina troféer. Det kan ju också vara så att familjemedlemmar i särskilda familjer har uppfostrats att hålla låg profil... Man får helt enkelt acceptera att samhället ser ut så idag.

Jag känner precis lika Strävhår men att posera med ett skjutet djur är nog minst lika stigmatiserande som att säga att man röstar på SD eller AFS... Vi lever tyvärr i en politiskt tillrättalagd värld! ?

Publicerat

Hon skidskytten Magdalena Forsberg fick väl en massa skit efter sin medverkan i Ekbergs program om Bäverjakt av div aktivister och andra PK-muppar om jag inte missminner mig.

Så pass att hon ogärna skyltar med att hon jagar numera.

Kan ha viss förståelse om "kända ansikten" inte vill skylta utåt i dagens samhälle där extremisters rätt att få hållas tydligen ska få gå före skötsamt folks rätt att få vara i fred, även om jag tycker det är åt helvet att det ska behövas.

Publicerat
1 hour ago Joacim sa:

Med andra ord så låter man hellre "andra sidan" vinna och lägger sig platt och inte vågar stå för "sitt"?

Onej, det räcker med egna ledet för att man ska inse att Jantes fula nunna sticker fram. Vi skulle kunna spåna om detta till dödagar i en ganska intressant diskussion med flera vinklingar och infallsvinklar.

Men ämnet hör inte hemma i denna tråd. Dock är jag stolt jägare och tacksam över att få läsa och glädjas över mina jägarbröders och systrars framgångar och äventyr oavsett utgång och storlek på trofeerna. Min största trofe är en lite monterad getkidde skalle som hänger bredvid medaljbockarna.

Skitjakt och grattis till alla!