Publicerat Augusti 13, 20187 yr Är det någon som har hittat några gula kantareller än efter regnet som har kommet ?
Publicerat Augusti 13, 20187 yr Jag skall ut till helgen, då har de haft 7 dagar på sig att växa sedan det första mer påtagliga regnet här. /C
Publicerat Augusti 13, 20187 yr Var ute en sväng igår,såg varken kantareller eller någon annan svamp det var totalt sterilt!
Publicerat Augusti 17, 20187 yr Författare Dom behöver mycket mera vatten om det ska kunna bli något. Detta var vad jag hittade jag på ett av mina favvo ställen i går.
Publicerat Augusti 17, 20187 yr Som någon som aldrig riktigt plockat så mycket kantareller så tänkte jag fråga er erfarna. Hur hittar man egentligen ett bra ställe? eller rättare sagt, vilka biotop/klimat gillar de? Kantareller är min absoluta favorit svamp, men dom gånger jag har hittat kantareller är det av en ren slump när man är ute på en promenad i skogen. /Willy
Publicerat Augusti 18, 20187 yr Kantareller växer mest i tät granskog, följ skördarspåren och leta i sänkor och runt höjder där det samlas vatten. /M
Publicerat Augusti 19, 20187 yr Nu har kantarellerna börjat visa sig ovan jord i norr efter denna torra sommar som vi har haft i år. Drygt 1/2 l blev det samt 2 blek taggsvamp.