Publicerat Augusti 15, 20187 yr Detta är en populär post. I morgon är då den stora dagen: Bockjakten Bössan är inskjuten, buttolo'n, kikaren, kaffet, ansikts-slöring och allt är framme, ställa väckarklockan och allt det andra man ska komma ihåg Check Vare sig eran skrock ger sig uttryck genom att önska varandra "Skitjakt", "Waidmansheil" eller "knäk og bräk" Så hoppas jag att ni alla får en härlig premiärmorgon och en riktigt fin jaktdag Skjut väl och var rädda om er själv och alla jaktkamrater som är ute.
Publicerat Augusti 15, 20187 yr Tack detsamma Dansken . Hoppas också på en fin jaktmorgon för alla, oavsett jaktlycka
Publicerat Augusti 15, 20187 yr Detsamma. Själv får jag hålla mig tills nästa vecka innan jag får tillfälle att komma ut på jakt.
Publicerat Augusti 15, 20187 yr Nu har även jag utfört kvällenföreritualen och allt är redo för morgondagen ? Ha nu en redig skitjakt allesammans ?