Publicerat Augusti 20, 20187 yr Hej är det någon här som använder en ase utra sl5i på en blaser med 58cm pipa i kaliber 308win. Skulle vilja ha lite för och nackdelar och hur allt upplevs i helhets intryck, alla recensioner är välkomna.... Tack på förhand ?
Publicerat Augusti 20, 20187 yr Polaren körde med den kombon förut, men tyckte att det vart för framtungt.
Publicerat Augusti 20, 20187 yr Författare Okej då låter det som om det blir rätt för mig ??.. Upplever att jag vill ha mer vikt. Då den känns lite viftig när man skjuter. Men jag vill inte det Ska bli för mycket heller.
Publicerat Augusti 20, 20187 yr Behåller du pipan 58cm så bör du nog tänkta en extra gång, tror en vanlig aludämp kommer att fungera och bli mer "lagom"
Publicerat Augusti 20, 20187 yr Författare Tanken är en front monterad dämpare. För att kunna behålla de öppna riktmedel.
Publicerat Augusti 20, 20187 yr 1 hour ago Hunting4life sa: Tanken är en front monterad dämpare. För att kunna behålla de öppna riktmedel. Atec cmm kanske?
Publicerat Augusti 20, 20187 yr 4 hours ago Hunting4life sa: Tanken är en front monterad dämpare. För att kunna behålla de öppna riktmedel. Jaki Forest billigare än Sl5i, Hausken MD45 om du vill ha en lätt samma med A-tec cmm4, Vet inte om RCC kan göra en custom frontmonterad i carbon kanske? S
Publicerat Augusti 20, 20187 yr Kör en sl5i på min r8. Där blir balansen perfekt. Men kör den kortare varianten av pipa, 52cm. Har du kolvkam?
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Författare Hardahakan, har du dina öppna riktmedel kvar? I så fall har du möjlighet lägga upp en bild eller pm:a för att få en liten blick över hur det hela ser ut och få en liten blick över hur det hela ser ut i längd m.m.
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Har en SL5:a och på en Tikka T3 Lite så blir den framtung... Kan skjuta en hel del smällar genom den jämfört med min Stalon innan mirage och värme sätter stopp - det tar dock mycket längre tid att kyla ned igen jämfört mot nämnda Stalon!
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Har inte öppna riktmedel. Har kolvkammen, som kommer från fabrik, vilken är tämligen tung. Med den och sl5i så hamnar balansen "mellan händerna". Har du likadan kolvkam, så blir det förmodligen lite framtungt, men inte överdrivet så, om jag får spekulera.
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Författare Då ser det faktiskt ut Som om jag är på rätt spår i allefall med lösning på mitt dilemma. ???
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Författare 22 hours ago hs_merkel sa: Gör RCC frontmonterad dämpare fortfarande? Nån som vet? Ska se om jag kan få tag i Roger någon dag framåt och se om han kanske kan lösa det hela i paket pris.
Publicerat Augusti 21, 20187 yr Har en på min tikka t3 308 som har 51cm pipa. precis perfekt balans. under övningsskjutning känns det som jag oftast kan skjuta några skott mer än en del andra med samma kaliber och andra dämpare innan det börjar flimra framför kikaren. riktigt nöjd med den helt klart. En kompis i finland köpte precis en sådan som i länken nedan. ska bli intressant att se hur den är. http://www.euroopticafrica.co.za/AH-762-Oceania-Defence-Alpine-Hunter-762-Titanium-Suppressor.aspx.