Publicerat Augusti 22, 20187 yr Hallå, Eftersom det är kris i år så behöver jag alternativa sätt att mata rådjuren. Jag har bland annat en hel drös med vass som blivit slagen på jobbet. Den ska eldas, men eftersom den fortfarande är lite grön undrar jag om man på något sätt kan ta vara på den och om djuren äter den?
Publicerat Augusti 22, 20187 yr En örtätare som rådjur?? Mycket tveksam. Vet det hackat åt köttdjur, med de är lite annorlunda när det kommer mat.
Publicerat Augusti 22, 20187 yr Författare 1 minute ago strävhår sa: En örtätare som rådjur?? Mycket tveksam. Vet det hackat åt köttdjur, med de är lite annorlunda när det kommer mat. Jo, jag också. Det blir väl renfoder för hela slanten. En bal som vanligtvis kostar 10 euro begär man nu 200 för, konstigt nog...
Publicerat Augusti 22, 20187 yr Handla renfor i tid. Priset på betfiber går upp så även renfor blir dyrare inom kort. Korn är bristvara så havre och kli blir också dyrare vilket kommer att påverka prisbilden /M
Publicerat Augusti 22, 20187 yr Författare 10 minutes ago Maichel sa: Handla renfor i tid. Priset på betfiber går upp så även renfor blir dyrare inom kort. Korn är bristvara så havre och kli blir också dyrare vilket kommer att påverka prisbilden /M Tänker göra det direkt i slutet av månaden. Jaktlaget står för en hel del, om inte allt.