Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lee Case Length Gauge

Featured Replies

Publicerat

Är det någon på forumet som använder dessa? Har sett ett flertal filmer om handladdning där man använder dessa för att få korrekt hylslängd och då de är ganska billiga och verkar finnas till samtliga mina kalibrar så är det intressant.

Leeprecision

Publicerat

De är jättebra tycker jag. Jag använder dem i alla kalibrar jag skjuter, har till och med en custom för .358 Win. Jag fäster "lock stud" i skruvdragaren, trimmar och fasar sedan av ut- och insidan av hylshalsen med ett "deburring tool". Jag upplever att jag ganska snabbt kommer in i lunken och kan beta av hylsor ganska snabbt.

Lee's "deburring tool" (alt. "chamfer tool"... kanske "hylshalsfräsverktyg"?) är dock helt under all kritik. Köp vilket annat märke som helst.  Jag har ett L.E. Wilson men det är nog rent praktiskt identiskt med Forster, RCBS, Hornady, Lyman, m.fl.

Publicerat

Dom fungerar utmärkt och är fantastiskt prisvärda. Dock så går det ganska långsamt att arbeta med dom jämfört tex med en RCBS svarv med 3-vägshuvud. En svarv kostar dock betydligt mer. Men trimmar du många hylsor kan det vara värt det.

Publicerat
  • Författare

Jag har beställt en Lyman Case prep express i dag och då Lee har en adapter så man kan fästa fräsen i ett av de roterande fästena där så tänkte jag att de skulle fungera fint. Kommer att få beställa custom till 6XC och 6.5x57(R) men båda finns med i deras lista över kalibrar.

Här är en film som jag blev inspirerad av:

Lyman case prep, case triming