Publicerat September 4, 20187 yr Jag har en oborrad K98 i 10,75x68 som sitter i en Hoguekolv (originalkolven finns kvar också för den våghalsige).Har även laddverktyg och ett 20-tal hylsor (ej Berdan).Problemet är att tiden inte riktigt räcker till just nu för att färdigställa projektet som jag tänkt och jag tycker att det är lite synd att bössan bara står och samlar damm.Vad skulle man kunna ta ut för ett sånt här paket, tror ni?
Publicerat September 5, 20187 yr Men fy, har romantiserat om en slik skapelse ett tag nu men vette katten om jag har möjlighet att klämma in den i garderoben nu! De auktionspriser jag sett på liknande (Mauser M98 original) har legat mellan 8-10000kr för ren bössa. Har sett någon på Blocket som de ville ha närmare 20’ för men den låg kvar länge så osäker om den blev såld eller inte...
Publicerat September 6, 20187 yr Det är en rätt stor skillnad på en ompipad K98 i den kalibern och en m98 orginal i den kalibern. Den senare kan lätt dra mot 20 om skicket är bra, den förra är mer en 5000kr bössa. Är den taskigt borrad är lägre..... För kreti och pleti är det kanske ingen skillnad - 98 som 98 typ, men ska man betala 20 ska det vara orginal. I alla fall om man vet vad man håller på med. /T