Publicerat Januari 6, 200719 yr Jag har en 243:a som skall pipas om tilll 6.5x55 AI. Jag har pipan färdig från ett annat projekt. Så jag söker en vapensmed som kan byta pipa åt mej lite snabbt. Har varit i kontakt med några vapensmeder men tycker att de är för dyra, dom vill ha 4-5000 bara för att byta pipa trots att jag har pipan själv. Jag vet att det är lite jobb med att bya en pipa med uppriktningar och så men tycker inte att det är värt 4-5000 kr fast jag har pipan själv. Magnus Övik
Publicerat Januari 6, 200719 yr Forsa Bössmakeri tog 2000kr för ett byte och blånering när jag hade färdig pang och pipa. I ditt fall kan det vara krångligare om slutstycksbotten behöver öppnas - men det är ju bara att testa med några hylsor (6,5x55 har lite grövre botten än 243 och andra med standardbotten). Sedan vet jag inte om gängan måste fixas till eftersom det är olika lådlängder. Magasinet kan du dock glömma...