Jump to content

Dagkort skogsfågeljakt

Sun Flower

Recommended Posts

Sun Flower

Tänkte kolla om det är någon som har koll på om man kan köpa dagkort för skogsfågeljakt nånstans i närheten av Stockholm? (Uppland, Sörmland). Som livet ser ut är det svårt att komma iväg längre bort nu och det vore kul att kunna klämma in nån jaktdag till. 

strävhår
23 minutes ago Sun Flower sa:

Tänkte kolla om det är någon som har koll på om man kan köpa dagkort för skogsfågeljakt nånstans i närheten av Stockholm? (Uppland, Sörmland). Som livet ser ut är det svårt att komma iväg längre bort nu och det vore kul att kunna klämma in nån jaktdag till. 

589022383_Screenshot_20180905-120915_SamsungInternet.thumb.jpg.e49bcac7bc632d03f5de266e6074a1e7.jpg

• Like 1
  • Thanks 1
strävhår
2 hours ago Ompi sa:

Vårbocken på skattmansö ser klart intressant ut. Vet du om man måste ha brytvapen på långtora ?

Inte en aning, men hund.

strävhår
7 minutes ago Ompi sa:

Kunde man inte använda sig av deras hundar ? Har för mig att det står på hemsidan

Ok, mer än jag vet.

Sun Flower

Långtora känns inte så aktuellt. Det är liiite för glest mellan fåglarna där mot vad man blivit van med nu efter fjällen.:whistling: Dock har jag också för mig att man kan få gå med hundförare därifrån.

Skattmansö låter ju däremot intressant. Kan dock inte hitta nån hemsida eller prisuppgift. Finns det eller måste man maila/ringa och fråga?

strävhår
2 hours ago Sun Flower sa:

Långtora känns inte så aktuellt. Det är liiite för glest mellan fåglarna där mot vad man blivit van med nu efter fjällen. Dock har jag också för mig att man kan få gå med hundförare därifrån.

Skattmansö låter ju däremot intressant. Kan dock inte hitta nån hemsida eller prisuppgift. Finns det eller måste man maila/ringa och fråga?

Ring du, förmodligen billigare än fjälljakten.

Björnstigen

Långtora vet jag inte om det var men är ganska säker på att jag sett Amir Zand, och hans bror, i Jakt & Fiske eller vad programmet hette som visades på TV4, verkar va en trevlig prick.

Björnstigen
5 hours ago Ompi sa:

Kunde man inte använda sig av deras hundar ? Har för mig att det står på hemsidan

Det programmet som jag såg hade Amir sin egen hund, de har säkert det upplägget kvar

• Like 1
Sun Flower
26 minutes ago strävhår sa:

Ring du, förmodligen billigare än fjälljakten.

Samma pris som på premiärfjället (500kr/dag) men nästan 50 mil närmare... Får se hur hon går i helgen. 

• Like 1