Publicerat September 5, 20187 yr Tänkte kolla om det är någon som har koll på om man kan köpa dagkort för skogsfågeljakt nånstans i närheten av Stockholm? (Uppland, Sörmland). Som livet ser ut är det svårt att komma iväg längre bort nu och det vore kul att kunna klämma in nån jaktdag till.
Publicerat September 5, 20187 yr 23 minutes ago Sun Flower sa: Tänkte kolla om det är någon som har koll på om man kan köpa dagkort för skogsfågeljakt nånstans i närheten av Stockholm? (Uppland, Sörmland). Som livet ser ut är det svårt att komma iväg längre bort nu och det vore kul att kunna klämma in nån jaktdag till.
Publicerat September 5, 20187 yr Vårbocken på skattmansö ser klart intressant ut. Vet du om man måste ha brytvapen på långtora ? 1 hour ago strävhår sa:
Publicerat September 5, 20187 yr 2 hours ago Ompi sa: Vårbocken på skattmansö ser klart intressant ut. Vet du om man måste ha brytvapen på långtora ? Inte en aning, men hund.
Publicerat September 5, 20187 yr 48 minutes ago strävhår sa: Inte en aning, men hund. Kunde man inte använda sig av deras hundar ? Har för mig att det står på hemsidan
Publicerat September 5, 20187 yr 7 minutes ago Ompi sa: Kunde man inte använda sig av deras hundar ? Har för mig att det står på hemsidan Ok, mer än jag vet.
Publicerat September 5, 20187 yr 1 hour ago strävhår sa: Ok, mer än jag vet. Eller du har aldrig behövt tänka på det rättare sagt?
Publicerat September 5, 20187 yr Författare Långtora känns inte så aktuellt. Det är liiite för glest mellan fåglarna där mot vad man blivit van med nu efter fjällen. Dock har jag också för mig att man kan få gå med hundförare därifrån. Skattmansö låter ju däremot intressant. Kan dock inte hitta nån hemsida eller prisuppgift. Finns det eller måste man maila/ringa och fråga?
Publicerat September 5, 20187 yr 2 hours ago Sun Flower sa: Långtora känns inte så aktuellt. Det är liiite för glest mellan fåglarna där mot vad man blivit van med nu efter fjällen. Dock har jag också för mig att man kan få gå med hundförare därifrån. Skattmansö låter ju däremot intressant. Kan dock inte hitta nån hemsida eller prisuppgift. Finns det eller måste man maila/ringa och fråga? Ring du, förmodligen billigare än fjälljakten.
Publicerat September 5, 20187 yr Långtora vet jag inte om det var men är ganska säker på att jag sett Amir Zand, och hans bror, i Jakt & Fiske eller vad programmet hette som visades på TV4, verkar va en trevlig prick.
Publicerat September 5, 20187 yr 5 hours ago Ompi sa: Kunde man inte använda sig av deras hundar ? Har för mig att det står på hemsidan Det programmet som jag såg hade Amir sin egen hund, de har säkert det upplägget kvar
Publicerat September 5, 20187 yr Författare 26 minutes ago strävhår sa: Ring du, förmodligen billigare än fjälljakten. Samma pris som på premiärfjället (500kr/dag) men nästan 50 mil närmare... Får se hur hon går i helgen.