Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Mallard

Köpråd svs

Recommended Posts

Mallard

Hej!

Är ny på forumet och söker råd. Nu börjar det bli dags för ett nytt brytvapen när min gamla DDR Suhl börjar ge upp efter ett decennium av jakt och övning.

Jag tänker mig en svs, kaliber 12 eller 20.

Min budget sträcker sig till runt 20 000. Kan man få något vettigt sidlås med ejektorer för det priset? Eller är det bättre att satsa på ett boxlås av högre kvalité?

Jag har förstått att man ska hålla sig borta från tyska vapen från DDR tiden och framåt. Men vilka märken ska man omfamna och vilka ska man blunda för?

Min första tanke är begagnat, men finns det något vettigt nytt är jag öppen för förslag.

Vänliga hälsningar Mallard

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
pmt

Med den budgeten ligger en provinsiell sidolåsbritt inom räckhåll. Då tycker jag nog du ska skita i allt det andra.

Vilken provinsiell britt är rätt ointressant - det är mest sannolikt en Greener, Webley, Scott, Webley&Scott, Thomas Wild eller Bonehill oavsett vad som står på den. Mindre sannolikt en Westley Richards.

/T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Mallard

Är det något speciellt man ska hålla utkik på när det gäller slitage på dessa gevär? Jag antar att bombade skruvskallar är big nono?

Sen undrar jag om det finns någon/några handlare i trakterna runt Halland med hyffsat utbud på britter?(måste villigt erkännas att en britt är en gammal pojkdröm) 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
pmt
5 hours ago Mallard sa:

Är det något speciellt man ska hålla utkik på när det gäller slitage på dessa gevär? Jag antar att bombade skruvskallar är big nono?

Www.shotguns.se/html/second_hand_gun.html

5 hours ago Mallard sa:

Sen undrar jag om det finns någon/några handlare i trakterna runt Halland med hyffsat utbud på britter?(måste villigt erkännas att en britt är en gammal pojkdröm) 

Torsbo möjligen...... 

T

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Greifelter
3 hours ago pmt sa:

Www.shotguns.se/html/second_hand_gun.html

Torsbo möjligen...... 

T

Jg jakt har tagit hem några britter från holtsauktionerna. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.