Publicerat Januari 6, 200719 yr Hej, Har läst på ett par olika sidor på nätet att det ska komma pipor, magasin samt slutstycks huvuden till Blaser R93 i .22lr och wmr men har inte lyckats hitta när. Vet någon hur långt denna utveckling är gången och när prylarna kan tänkas finnas i handeln?? mvh Dard
Publicerat Januari 6, 200719 yr Jag passar på att låna din tråd Dard! Vill passa på att fråga om modellen finns i vänsterutförande? MVH Roggman66
Publicerat Januari 7, 200719 yr Författare Ja, men för att hylsorna ska kastas ut på rätt sida så måste slutstyckshuvudet vara av vänstervariant också vet du... Vi får se, tänkte ringa Normark och höra imorgon vad de vet.. mvh Dard
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare Normark visste inget. Har mailat Blaser i Tyskland också... Ingen här som vet något mer? mvh Dard
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare Här nedan ä svaret från Blaser, det ser ut som man kommer att få vänta ett tag i alla fall. Dear Mr Dard, Thank you for your email and for your interest in our products. There are plans in place for a .22 rimfire kit. Unfortunately I cannot yet confirm when it will be released. Keep your ears to the ground! Best Regards Darren Hull International Service Blaser Jagdwaffen GmbH Ziegelstadel 1 88316 Isny im Allgäu Germany
Publicerat Januari 10, 200719 yr Författare Mejlade tillbaka till Blaser och frågade om de kunde hinta när det kunde tänkas släppas och svaret blev "möjligtvis detta år". Den som hör eller läser mer i denna fråga får gärna skriva det här. mvh Dard
Publicerat Februari 3, 200719 yr blaser finns i 22 nu har sett flera sånna fast inte i alla r93 modeller bara.
Publicerat Februari 3, 200719 yr Författare Intressant, var har du sett dessa?? Jag har inte hittat något på nätet ännu? mvh Dard
Publicerat Februari 3, 200719 yr Äntligen så har dom komit med en pipa som är kamrad för en lagom kraftig patron för R93 ;D ;D ;D ;D
Publicerat Februari 3, 200719 yr Författare Heller en R93 med där man använt känd stålkvalitet än en gammal M98 från mellan världkrigen då det smältes ner spadar, gjujärnsspisar mm för att tillverka vapen. Tur att smaken är delad, hade inte varit lika roligt om alla hade samma prylar. mvh Dard
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Hej, Lyfter denna tråd då jag läst på annat forum att Blaser i dagarna visat .22 och .17 kit på IWA mässan. De som vet mer för gärna fylla i. Har också skickat frågor angående detta direkt till Blaser, återkommer då jag får något svar. mvh Dard
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Hello, Finns lite mer info i länken nedan för den som är intresserad. http://www.blasernews.de/index.php?id=54#282
Publicerat Mars 16, 200719 yr Jag har varit r-93 ägare sedan -96 och åtminstone sedan -99 har blaser pratat om konverteringssatser till 22LR men har de nu äntligen lyckats så är jag den förste att gratulera. Som kuriosa kan jag tillägga att jag runt 2000 beställde en pipa i 22 hornet som man då marknadsförde men efter nästan 2 år så fick jag beskedet att man inte längre sålde några sådana pipor... Henrik
Publicerat Mars 16, 200719 yr Jag har fått ett svar: .22 WMR tillsats till R93 kommer troligtsvis i juli och kommer kosta 10695:- för ett kit. Huruvida detta är helt spikat eller inte, det vet jag inte.
Publicerat Mars 18, 200719 yr Författare Det var inte billigt :-.... Med det kostar att ligga på topp heter det ju.... : Får se om det blir något kit för sedan behöver man ju ett montage och en kikare utöver kittet... Känns som att man får en väldigt fin .22:a för de pengarna om man köper av ett annat märke. mvh Dard