Publicerat September 27, 20187 yr Detta är en populär post. Skulle hjälpa en kund med en trofé idag och fick jordens haksläpp när han öppnade bakdörrarna på sin Caddy... Lastutrymmet var fullt med bison! Lite drygt 900 kilo levandevikt och krävde 2 smällar i pannan och 1 bakom örat innan den gav upp...
Publicerat September 27, 20187 yr Hoppas han har stor entrédörr där hemma Hoppas att man aldrig inför frilevande visent i Sverige... en sån där vill man inte krocka med... om den inte dör av tre kulor i skallen så lär den väl göra slarvsylta av det som är kvar av bilen vid en krock...
Publicerat September 27, 20187 yr ASG- helvete vad jag hade blivit skrämd om den där hade tittat ut genom sidorutan... /C
Publicerat September 27, 20187 yr Författare 2 hours ago Ompi sa: Vilken kaliber använde han. Ingen kritik, kul och veta bara Tänkte inte på att fråga... Svaret är kanske "för klen", första smällen levererades på cirka 80 meter, utan knall och fall.
Publicerat September 27, 20187 yr Författare 2 hours ago Dahla sa: Hoppas han har stor entrédörr där hemma Hoppas att man aldrig inför frilevande visent i Sverige... en sån där vill man inte krocka med... om den inte dör av tre kulor i skallen så lär den väl göra slarvsylta av det som är kvar av bilen vid en krock... Entrédörren räckte till men inte hustruns förståelse...
Publicerat September 27, 20187 yr 20 minutes ago qvarnhill sa: Tänkte inte på att fråga... Svaret är kanske "för klen", första smällen levererades på cirka 80 meter, utan knall och fall. Gissar på en 30R Blaser eller en .45Blaser.
Publicerat September 28, 20187 yr 14 hours ago Dahla sa: Hoppas han har stor entrédörr där hemma Hoppas att man aldrig inför frilevande visent i Sverige... en sån där vill man inte krocka med... om den inte dör av tre kulor i skallen så lär den väl göra slarvsylta av det som är kvar av bilen vid en krock... Jag skulle vilja ha frilevande visenter i Sverige, man får väl planera ganska noga vart man släpper ut dem bara så de inmutar områden där trafiken är något glesare än i stan
Publicerat September 28, 20187 yr 7 hours ago Björnstigen sa: Jag skulle vilja ha frilevande visenter i Sverige, man får väl planera ganska noga vart man släpper ut dem bara så de inmutar områden där trafiken är något glesare än i stan Tyvärr lär det aldrig inträffa. De kommer att bli lika styvmoderligt behandlade som Mufflon.
Publicerat September 28, 20187 yr Markerna vi har idag bär ju inte ens för viltet vi har idag utan att skogsbruk och lantbruk klagar. För min del önskar jag att det var som förr... mer älg och rådjur och inga vildsvin eller dovhjortar annat än i hägn.
Publicerat September 28, 20187 yr Detta är en populär post. Alla klagar alltid på nåt för att alltid är det ngn som missgynnas, rent ekonomiskt framförallt. Eller rättare sagt, man kan inte öka vinsten lika mycket som man vill från år till år, så då ska det klagas. Snart går det inte att öka vinsterna längre å världsekonomin kraschar, då blir det garanterat värre. Trött på att höra alla finanspampar och bolagspampar klaga och suga ut mer å mer varje år trots att det gör miljardvinster