Publicerat Oktober 5, 20187 yr Någon som testat dessa? Tänkte det vore skönt för själen att köra med blyfritt. Nu verkar ju just denna kanske inte direkt lämpad för rådjur eftersom den, efter vad jag förstått, expanderar nåt djävulusiskt och lär väl trasa sönder halva djuret, men för predatorer?
Publicerat Oktober 5, 20187 yr Författare 2 minutes ago Ken1 sa: Om du ändå inte ska äta det du skjuter varför blyfritt???? Är väl inget negativt att sluta använda bly helt och hållet om det finns fullgoda ersättare tänker jag
Publicerat Oktober 5, 20187 yr 8 minutes ago Björnstigen sa: Är väl inget negativt att sluta använda bly helt och hållet om det finns fullgoda ersättare tänker jag Förutom att de studsar som bara fan så är de bra. De expanderar inte alls ngt jävulskt, det gör blöta blykulor. Utan sannolikt i en 243 så knallar bocken en del och när du flår det har det ett vacker utgångshål stort som en femkrona.