Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kulvapen val????=/

Featured Replies

Publicerat

Jag ska nu till nästa höst ha införskaffat mig att nytt kulvapen:D

Nu är det så här att jag har en jaktkompis som har en Varberger 777 alltså lyx modellen som han kanske skulle kunna tänka sig att sälja det är en 6,5*55 så jag vet inte om de är någon idé, dessutom  så får man bjuda rätt högt på en sån,

jag har även kollat på Schultz & Larsen M97-DL, och den är ju av samma typ som Varbergern, vet inte om detta verkligen är en sån sorts vapen jag söker, så frågan är om jag inte vill ha en typ Blaser R93 Proffesional ele liknande

eller ska jag köpa en beg å låta en vapensmed byga om den till något riktigt fyndigt??

SNäll hjälp mig jag behöver alla råd å tips som finns???:/

//Kulla

Publicerat

Vad ska du använda bössan till för jakt?

Jag har en 375H&H som jag är riktigt nöjd med, ladda lätta kulor så skjuter den ganska flackt också , för rådjur har jag en 308win som också skjuter bra, skulle jag hålla på att panga på runt 300m så blev det väl en 7mmRM eller något annat kul, man ska ju ha råd att skjuta mycket också, 6,5:an till rådjur låter vväl inte så dumt.

Publicerat

Jag vill ju andvända den till både älg, vildsvin och rådjur, kan man kanske köpa en grövre kaliber å ladda lättare då om man vill jaga rådjur osv??

Detta är ju så jädrans svårt???

vad anväder ni/du för gevär å kaliber??

//Kulla

Publicerat

Ska du ha en bössa så köp en 308win det är mitt råd, ladda med Federals Throphy bonded, som kikarglugg en leuopld 3-9x40 eller om du kör med quick relese fästen en 2-7x33 och en 4,5-14x50.

Du kan även titta efter en 30-06, men min personliga favorit i kaliber 30 är 308

Publicerat

Jag har bestämt att jag ska ha en 308win nu iaf, men ajg ska nog låta en vapensmed bygga en bössa till mig, Mc Millan kolv pipa på runt 55cm, du kanske har lite förslag??

//Kulla

Publicerat

Smaken är som baken jag gillar sako hunter L591, plastbädda och montera QR fästen sen köpa sikten för resten av arvet, beroende på hur mycket man vill lägga ut på glugg men en zeiss 3-12x56 med belyst sikte skulle inte vara så dumt på vakjakten och en mindre om du får ett skogspass på älgjakten samma märke och 1,5-6x42 eller som jag föreslog i ett inlägg ovan.

Hittade den här

http://www.blocket.se/vi/10355825.htm?ca=10_s

eller de här

http://www.blocket.se/vi/10474909.htm?ca=10_s

http://www.blocket.se/vi/10189228.htm?ca=10_s