Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Dahla

Kvalité på bronsborstar

Recommended Posts

Dahla

Nu har jag testat runt bland några vanliga tillverkare av bronsborstar men tycker att alla släpper borst på tok för fort.

Nog ska väl en bronsborsten klara mer än 50 drag genom pipan utan att släppa en fjärdedel av all borst?

Jag räknade borstarna jag gjort av med i år och kom fram till 19 st... Jag drar 2 ggr för varje avlossat skott.

Är det nån som är flitig med bronsborsten som kan rekommendera en tillverkare som är klart bäst i klassen?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Sako_Finnbear

Köp Deweys , dom håller åtminstone för mig och jag är ganska flitig med vapenvården.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
På 2018-10-14 at 13:40 Dahla sa:

Nu har jag testat runt bland några vanliga tillverkare av bronsborstar men tycker att alla släpper borst på tok för fort.

Nog ska väl en bronsborsten klara mer än 50 drag genom pipan utan att släppa en fjärdedel av all borst?

Jag räknade borstarna jag gjort av med i år och kom fram till 19 st... Jag drar 2 ggr för varje avlossat skott.

Är det nån som är flitig med bronsborsten som kan rekommendera en tillverkare som är klart bäst i klassen?

Så  om du skjuter 5 serier a 25 då drar du borsten 500gg ?? Inte så jäkla konstigt du sliter ug dom 

/ P

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dahla

Ja, men dom borde väl hålla lite bättre?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
culot
1 hour ago Dahla sa:

Ja, men dom borde väl hålla lite bättre?

Tror nog du har världrekord där 

Och troligen så kommer du upp i borstens livscyckel på nolltid . 

Är det där med att dra borsten 2x antalet skott är det nåt du bara MÅSTE göra ?? Typ som vissa måste ju känna på handtaget 7gg efter dom låst. 

• Haha 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
MarkusR
2 minutes ago culot sa:

Tror nog du har världrekord där 

Och troligen så kommer du upp i borstens livscyckel på nolltid . 

Är det där med att dra borsten 2x antalet skott är det nåt du bara MÅSTE göra ?? Typ som vissa måste ju känna på handtaget 7gg efter dom låst. 

Liiiite OCDvarning, håller med om det 😉

Själv kör jag bronsborsten 2ggr/500 skott... Typ 

Jag har mao inte problem med hållbarheten men håller med om att man nog inte kan förvänta mer. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dahla

Njae, jag har för mig att det var Åke på Norma som sa att det var lämpligt... Dom borde väl veta tänker jag.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
killer_mouse

Tror du missuppfattade rätt rejält 

Jag kör med typ 10 drag delat på två omgångar oberoende på antal skott kan bli fler omgångar beroende på hur disträ jag är 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Sako_Finnbear
4 hours ago Dahla sa:

Njae, jag har för mig att det var Åke på Norma som sa att det var lämpligt... Dom borde väl veta tänker jag.

Jo dom är flitiga med pipvården på Norma. Åke har berättat för mig med.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dahla

Så han om han använder solvent? :)

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Sako_Finnbear
31 minutes ago Dahla sa:

Så han om han använder solvent? 

Ja dom använder kopparlösande. Han nämnde vilket, men jag minns banne mig inte vilket det var.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Johan H

Pro-Shots borstar håller utmärkt så länge man inte blaskar på med kopparödlans solvent såklart.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dahla
3 minutes ago Johan H sa:

Pro-Shots borstar håller utmärkt så länge man inte blaskar på med kopparödlans solvent såklart.

Finns det någon som säljer deras prylar i Sverige?

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Johan H

Ja Staffans Vapen & Jakt AB har de.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Newbie

Använder Deweys material för vapenvård, visst slits borstarna men 50 drag är inga problem. Brukar vanligtvis spraya med "Wild Game nitro solvent" alternativt annan produkt inom samma kategori (Gyttorp). Har även testat "Forrest bore cleaning foam" , "Ventco lead remover" (till hagelpangen) samt "Remington 40-X". Enligt min erfarenhet påverkas inte Deweys borstar av föreliggande produkter med undantag av  "Reminton 40-X" vilken jag applicerar på textil i kombination med jagg (produkten är ej lämplig för borste). Köper mina borstar och övrigt från "www.vapenvårdsbutiken.se". Får väl tillägga att jag inte är sponsrad eller delägare i aktuell butik, endast ett tips till mins kamrater på denna site (och naturligtvis finns det fler butiker som säljer Deweys produkter).

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dahla

När det kommer till ämnet vapenvård så litar jag till 100% på Johan H även om han en gång i tiden jobbade hos Staffans. :thumbsup:

Köper man någonting av Johan H i vapenväg kan man vara säker på att det är någonting som har skötts på rätt sätt.

• Thanks 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.