Publicerat Oktober 14, 20187 yr Hej! Har efter en höftledsoperation fått sämre rörlighet som gör att jag inte kan böja mig o snöra kängor! Däremot så när jag vadar vid laxfiske använder jag vadarkängor med BOA systemet o det funkar bättre. Så jag undrar om någon använder sig av detta vid jakt och kan tipsa om någon modell. Har kollat på nätet och hittat Härkila Elk Hunter Gtx 10 tror jag dom heter som verkar fina. Behöver med bred läst så jag är tacksam om ni har något tips! Mvh Arne
Publicerat Oktober 15, 20187 yr Jag använder chiruca dogo boa på vintern. Jag valde lite för stora för att få plats med tjocka strumpor. men dom känns rymliga på bredden oavsett storlek. En nackdel med BOA är dock att om du behöver spänna lite extra (Vilket jag alltid måste med både BOA och snören) när du gått ett tag, eller om vajerlåset fastnar i något och släpper så låter det ganska högt när man vrider till igen. Med vänlig hälsning John
Publicerat Oktober 15, 20187 yr Författare Tackar för infon, ska ta mig till en butik för att prova och känna. Verkar som det skulle funka, är ju bättre styrsel i kängor än gummistövlar! Mvh Arne