Jump to content
https://www.Reservdelar24.SE

https://www.AUTOdoc.SE
Sign in to follow this  
stiss3

Nya Jaktkläder

Recommended Posts

stiss3

Hej! 

Jag måste köpa nya jaktkläder (jacka&byxa) då det jag använder nu har gått sönder. Men jag vet inte riktigt vilket ställ jag borde köpa, finns ju en hel del att välja på... Det som är viktigt är att kläderna är TYSTA eftersom jag jagar väldigt mycket med löshund (älg i huvudsak), vilket gör att kläderna även måsta vara smidiga, lätta och inte allt för varma. Sen vill jag inte se ut som en lysande lampa i skogen, så kläder som har massa varselfärger och liknande går bort direkt. Är lite sugen på Bearskins "URSUS LIGHT" set, någon som har erfarenhet av dom? 

Annars är det bara bomba med era egna favoritkläder och berätta gärna varför ni väljer just de kläderna. 

hobbe

Nu jagar jag uteslutande vildsvin på drevjakter så klädvalet ter sig något annorlunda ut...

Jag har helt slutat köpa svenska (ofta överprisade och rent dåliga kopior) "jakt märken"!

Kuiu är mitt val när jag jagar björn, finns fler här på forumet som använder deras kläder.

Nackdelen kan vara att du måste beställa direkt ifrån dom eller hitta begagnade kläder, ingen fysisk butik eller återförsäljare, men dom brukar vara snabba med att leverera.

Genomtänkta kläder både vad det gäller mtrl samt detaljer, finns i olika camouflage samt bas färger.

• Like 2

Arctic

Mitt problem är att jag är rätt intresserad av att kläderna ska passa, vilket gör att jag rätt gärna vill prova dem först. Därför har jag hållit mig till det som finns att prova i butiker. Det har främst varit Härkila, Chevalier, Norröna och Fjällräven. 

Vattentätt, tyst och hållbart går inte ihop. Du får välja vad du prioriterar. 

Jag tycker Norrönas Finnskogen är rätt tysta, speciellt hybridversionen. Den är dock inte vattentät, men det medför också att den andas bra. Fjällrävens kläder blir också tysta efter mycket användning, men i början är de för hårda och prassliga.