Publicerat Oktober 18, 20187 yr En fruktansvärd tragedi, som får påminna oss alla om vikten av säker vapenhantering. https://svenskjakt.se/uncategorized/vadaskjutning-i-norrbotten/
Publicerat Oktober 19, 20187 yr Inte roligt för någon av de drabbade och inblandade. En tanke som väcks är att se över sina rutiner för vapenförvaringen.
Publicerat Oktober 19, 20187 yr Tragiskt , men nån verkar gjort alla fel ! alternativt ETT jävligt stort dvs ställt en laddad bössa bakom dörren edyl ... / P
Publicerat Oktober 19, 20187 yr Usch, stackare. Ungar är smarta. Det är bara en fråga om tid innan de kommer på hur man laddar en bössa.
Publicerat Oktober 19, 20187 yr Hemskt men förvånar mig att det inte händer mer. Tycker man titt som tätt läser eller hör om jägare som lyckas skjuta sig själva i bilen när de kört mellan pass eller att ngn hund i baksätet lyckats avfyra ett vapen. Fattar inte hur folk tänker om jag ska va ärlig, skulle själv aldrig tumma på säkerheten, faktiskt väldigt enkelt att följa den dessutom, inte direkt rocket science
Publicerat Oktober 19, 20187 yr Detta är en populär post. Självklart oerhört tragiskt hur det än gått till. Men kan vara dumt att döma om man inte vet mer detaljer. Inte alls säkert att det var så idiotiskt som en laddad bössa innanför ytterdörren. Ungen kan ha sett var nyckeln till vapenskåpet är gömt. Eller sett kombinationen. Eller gissat att den är samma som till larmet eller faster Gretas födelsedag eller vad de nu har hittat på. Självklart är även dylika scenarion ”obra” men stor skillnad mot vissa andra spekulationer.
Publicerat Oktober 20, 20187 yr Väl talat Henke! Jag har sett att 'Hunt Saboteurs of Sweden' gastar om detta på sin FB-sida. Låt dessa hållas med spekulationer, medans vi ställer oss över detta. Lider med drabbade familjer ?