Publicerat Oktober 20, 20187 yr Vågar man gå så tungt i marlinen??? Visst finns ftx men jag tycker om rundnosar. Hittar inga andra.....
Publicerat Oktober 21, 20187 yr Jag laddade med 170grains flatnosar (hemmagjutna)) i Winchester 94:an jag hade en gång i tiden och det var inga bekymmer. Spontant så borde inte 180 vara några problem så länge dom inte blir såpass långa att matningen börjar strula. Laddata är väl nästa problem, där har jag ingen aning.
Publicerat Maj 26, 20205 yr Precissionen brukar bli lidande om man måste sätta dom djupare än hylshalsen... annars inga problem! mvh Y
Publicerat Maj 26, 20205 yr Författare 10 minutes ago Yrmff!! sa: Precissionen brukar bli lidande om man måste sätta dom djupare än hylshalsen... annars inga problem! mvh Y Har köpt fått en uppsjö av 150gn kulor så dom får det bli ett tag ???
Publicerat Maj 26, 20205 yr 150 är mer eller mindre optimalt enligt många... hyfsat flack kulbana och likaså bra vikt på bulan! Laddar 150 och 170 gn hemmagjutna i 94an och märker egentligen ingen större skillnad dom gånger jag har skjutit rå med dom. Jag kör även med 113grains lee-soupcan i byssen och åxå dom bör fungera fint till rå (ut till 100m iallafall). mvh Y