Publicerat Oktober 28, 20187 yr Testar montera ett s&b 3-12x50 på m55an. Verkar preciiiis inte gå med ringmounts, saknas ca 0,5mm. Blir inte alls lika snyggt montage med optilock ringar och baser, dessutom hamnar kikarn lite för långt fram. ? Kan man på något schimsa ringarna?
Publicerat November 1, 20187 yr Författare Man lär väl trycka till tuben om man skulle lägga i tex tunna tejpremsor i botten på ringarna kom jag på. Går ju vända på främre optilockbasen såhär men då tar hylsan i vid utkast och trillar tillbaks
Publicerat November 1, 20187 yr Du kan inte schimsa 0,5 mm med gott resultat. Det MÅSTE vara synligt med luft mellan siktet och pipan då det rör sig en del/ flexar av rekylen när du skjuter. Snålversionen är att fräsa 1 mm av pipan för att gå fri av objektivet och fuskblånera ytan. Rätta versionen är att köpa 1 steg högre ringar. Det svider bara en gång. Sen slipper du gå och gräma dig över att ditt sikte sitter och dallrar i något shimsat skit.
Publicerat November 1, 20187 yr Författare Synd att 30mm ringmounts bara finns i 1 höjd, har redan ringar i rätt höjd som ju blir rätt bra över pipan med optilockbaser och ringar enl bilden men går inte få rätt i längsled... fan kikarn jag hade innan satt ju perfekt i ringmountsen? att S&B ska göra kikare med så kort mellantub... känns uteslutet att fila på pipan. undra om man ska testa weaverklackar och extensionringar men är ju snudd på att häda när kilspåren finns
Publicerat November 1, 20187 yr Sätt dit en picattinny skena i stål och Warnes Mountain Tech ringar på det. Då blir det skitbra
Publicerat November 1, 20187 yr Har du kollat på Rusans ringar? Om du nu inte vill ha en picatinny/weaverlösning
Publicerat November 1, 20187 yr 38 minutes ago TekDr sa: Har du kollat på Rusans ringar? Om du nu inte vill ha en picatinny/weaverlösning +1:ar här! Dom är mycket trevliga till vettiga pengar ?
Publicerat November 1, 20187 yr Författare 2 hours ago TekDr sa: Har du kollat på Rusans ringar? Om du nu inte vill ha en picatinny/weaverlösning Snygga var dem med! ska kollas upp! skena lär nog tyvärr funka dåligt då hylsorna tar i optilockbasen som den sitter på bilden ovan.
Publicerat November 1, 20187 yr Jag har min främre klack som din bild visar men hörnet är av fräst/filat. Se i slutet av denna tråden
Publicerat November 1, 20187 yr Författare Grymt! tack för tipset! mina hylsor verkar ta i bara klakcen ligger över ca5mm så rekylpinnen kan ligga på men ska testas!
Publicerat November 11, 20187 yr Författare Medelst handfil och kallblånering, blev sådär snyggt, men utkastet av hylsorna går klockrent Ska försöka hitta någon med rediga verktyg som kan snygga till det.