Publicerat Januari 8, 200719 yr Hejsan. kika lite på blocket efter terriers. och då kom denna upp. Och i annsonsen står de att den är avlad för jakt. Men ja har aldrig sett denna terriers i ngt jaktsamanhang förut. Någon som jagat med en sådan ngn gång? Den ser ju iaf ganska bra ut . om man säger så. http://www.blocket.se/vi/10525665.htm?ca=5_s
Publicerat Januari 8, 200719 yr Har sett den i ngn hundbok. Men vet absolut inget om den som jakthund. Men det är ju en terrier så.......
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare mjo, Men i annsosen stog de att den var avlad för jakt. och att dom ansåg att hundvalparna kom till någon som sysslar med jakt och bruks. Det kan ju vara en skit bra terrier igentligen?
Publicerat Januari 8, 200719 yr Ja det finns säkert många raser som är mkt kompetenta jakthundar fast vi här i Sverige aldrig sett eller hört talas om dem.
Publicerat Januari 8, 200719 yr De används visst rätt frekvent i England som grythundar. Jag tror att de är rätt skarpa. Foxhound på forumet har nog träffat på en del då han åker dit lite då och då. Jag har sökt info och kennlar i sverige men ej funnit så mycket info. Jag fick upp ögonen på rasen via nåt jag läst från Foxhound. MVH Roggman66
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare okey. med de menas att en ny terrier ras finns med i valet mellan olika terriers:D
Publicerat Januari 8, 200719 yr har kikat en del på patterdale eller små svarta jävlar..finns en kennel som heter hurricane och länk http://www.hurricanekennels.com/patterdales.html men såg en sån på tullgarns mässan i gryt där den var bland dom bättre å bita i skinnet,men hört mer dåligt om dom än bra faktiskt,lite dålig hund att ha bland andra lite tysk terrier men värre,men kika lite fanns inte så många hundar då jag leta efterdom har i jakt bara hört bra om dom å storleken talar för en ny bättre tjt som inte driver och har höga ben!!
Publicerat Januari 8, 200719 yr jag kände en som hade en och den bytade han bort för att den var för klumpig i gryt men jag fick aldrig se den jaga
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare ja,dom ser rätt stora ut. och vissa kanske blir för stora för gryt. Men tittar man på bilderna på hemsidan så verkar dom ju ha visat upp hunderna i konstgryt på game fair.
Publicerat Januari 11, 200719 yr vet i alla fall 1 jaktelev som hade en patterdale terrier som han jaga i gryt med bra resultat