Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Halvautomat moddad!?

Featured Replies

Publicerat

Hejsan! ny i forumet.. 

Jag fick tag i en Classic 2000 halvautomat billigt (är iofs nog inte värda så mycket med tanke på kvaliteten?).

Denna skjuter förvånansvärt bra utan matningsfel eller klick..  Jag tänkte ha denna till IPSC och vill modda magasinet till ett 8-9 skotts mag (förlängt rör).

Är det någon som vet var man får tag i ett som passar denna bössa, eller om det är andra fabrikat av magasin som passar på det, eller kan man göra ett själv?

Tacksam även för halvsanningar!

//Longplay

Publicerat

Välkommen hit.

Har du jaktlicens på bössan vet du säkert redan hur många patroner du får ha i magasinröret. Här på sidan snackar vi jaktvapen. Olagligheter kan du lämpligen fortsätta med på Flashback.

// Dansken.

Publicerat
  • Författare

Sorry om jag trampade i klaveret, denna bössa får IPSC licens och skall inte jagas med, jag hoppades bara att det kanske fanns sportskyttar här och inte bara jägare.

//Longplay

Publicerat
8 hours ago Longplay sa:

Sorry om jag trampade i klaveret, denna bössa får IPSC licens och skall inte jagas med, jag hoppades bara att det kanske fanns sportskyttar här och inte bara jägare.

//Longplay

Normalt sett passar bara tillverkarens rör, en del italienare kan vara så pass lika att där kanske någon annans rör kan passa. 

Classic kan vara lite vem som helst som tillverkare, det är ett typexempel på en brandad produkt som kan komma från lite olika leverantörer. 

Det bör finnas stämplar på pipan och förhoppningsvis "made in". Det ger en startpunkt. 

T

Publicerat

Till TS 

dansken har en tråd där han dryftar att hans syn blivit sämre , och kanske har han tandvärk åxå eller är bara förbannad att gemmeldansk numera tillverkas av Norrmän ... här diskuteras mig veterligen hagelvapen, och du hade ju aviserat att bössam skulle användas till ipsc så i min värld   Har du inte klampat i nåt klaver. 

Däremot om du vill bygga om bössan och inte har finmekaniska skills bör du satsa på nåt större och kändare märke.. 

/P

Publicerat
På 2018-11-02 at 21:12 culot sa:

Däremot om du vill bygga om bössan och inte har finmekaniska skills bör du satsa på nåt större och kändare märke.. 

/P

Jo, inte bara finmekaniska skills...... Ska man bygga sig en tävlingsbössa så ska man kanske inte utgå från en brandad lågprismodell gjord av the lowest bidder heller. Det är som regel inte bara att skruva av magasinsröret utan att det förstörs, vilket kräver att det nya verkligen passar som det ska. Och att då lägga ner rätt mycket tid och pengar på bössan känns "si-så-där" om vi pratar om en Classic. Tävlingsvapen skjuter rejält mycket mer än rena jaktbössor som regel.

/T