Publicerat November 4, 20187 yr Hej alla, Ska köpa en klass 2 studsare, har följt pros and cons diskussionerna på det här forumet mellan .222 och .243 och kommit fram till att .222 är rätt för mig. Handlaren säger att vapnet är i "mycket fint" skick. Har inte så stor erfarenhet av kulvapen och skulle nu behöva lite hjälp: • Modellen, - Hur gammalt kan vapnet tänkas vara? - Är LSA 55 en bra modell generellt sett? För och nackdelar? • Skicket, - Vilka frågor ska jag ställa för att bäst kontrollera att vapnet är i det skick som handlaren påstår? - Antal skott skjutna? - Årsmodell? • Livslängd, - Förutsatt att vapnet är i det skick som handlaren påstår, vilken livslängd ska jag räkna med? Antal skott? • Ljuddämpare, - Inser att det kanske inte är nödvändigt på det här vapnet (låg smäll, liten rekyl) men om jag skulle vilja utrusta vapnet med ljuddämpare visst är det möjligt? • Kikare - Kikaren som sitter på vapnet är en Leupold 3-9x40 dot, är det en ok kikare? Tack! /Andreas