Publicerat November 4, 20187 yr hej på er! Ska köpa en bössa med m98 system och lägga den i en sabatti tumhålskolv. MEN blir inte klok på allt kring inpassning hit och dit. Husqvarna 146,246,640 går i utan inpassning? 1600,1640 går i men man måste ta ur för sidosäkring? Och om dem har aluunderbeslag krävs ännu mer inpassning? Kaliber spelar mindre roll men helst vill jag kunna korta pipan till 51cm. Vad har ni för tips? Jag bor i Närke (Hallsberg kommun) och tips om bra vapensmed i närheten mottages. Även om jag plenarar att göra mycket själv men behöver hjälp med kapning och gäng av pipa mm.
Publicerat November 4, 20187 yr 146,246,640 är m98, ska normalt gå ner i en m98-stock med minimal inpassning. Med sidosäkring behöver du såklart ta ur för den. 1600, 1640, 1651 etc har samma mått som en smallringmauser. Du behöver fylla ut stocken med bäddmassa, (och ta ut för sidosäkring), om det är en stock för m98. Tidiga 1600 har stålunderbeslag men behöver ändå fräsas ur lite i stocken. Senare och vanligare 1600 med aluminium behöver fräsas ur ännu lite mer.