Publicerat Januari 8, 200719 yr Behöver en pang för ripjakten. Har hittat en i rätt kaliber 22wm. Anshutz 1515 med någon äldre glugg på, troligen nikko. Har ej sett vapnet själv men enligt min far är det i hyfsat skick. Lite ful kolv men det är ju lätt ordnat. Vad tror ni om dessa vapen? Mod 1516 har jag sett själv och de funkar ju faktiskt riktigt bra. Men hur är det med 1515? Spridare eller hål i hål? priset skulle bli 1900:- Edit: ÄR det nån skillnad övehuvudtaget? De flesta vapenaffärer annpnserar ut sina begagnade anscutz som 1515-1516. Dvs bägge beteckningarna för samma vapen.
Publicerat Januari 8, 200719 yr hej jag hade en sån 1515-1516 sålde den för någraveckor sen den sköt fin ,men jag störde min på trästocken !!(gillar inte trästockar) för 1900.- är bra pris och byt siktet om den inte funkar ,va jag vet är den siktet inte så stöttsäkert!
Publicerat Januari 8, 200719 yr Det är i princip samma bössor,enda skillnaden är att det sitter en enklare bokkolv på 1515 medans 1516 har valnötskolv med kindstöd. Skjutegenskaperna är helt likvärdiga. /Micke