Publicerat Januari 8, 200719 yr Vad är rätt pris för en pelarbäddad Sako Hunter 6,5*55 med Warne + otginalfästen i normalt beg skick? Är 5100kr för dyrt? Svårt att få grepp på Sako, varierar mellan 3800 och 6500 när man söker på Google? Lite väl stor spridning tycker jag
Publicerat Januari 8, 200719 yr Ser den bra ut och skjuter tätt så är det inget fel på priset! allt som inte är bra bör åtgärdas eller dras av på priset, brorsan gjorde ett fynd på en 6,5:a förra året, endast break in gjord på bössan skjuter ruggigt tätt och mycket fint skick tror han betalade 6000 hade kunnnat ge upp till 8000 för det skicket, hittade själv en 375:a finnbear som inte ens var provskjuten, degade upp 10-eller om det var 11 för den minns inte.
Publicerat Januari 9, 200719 yr Författare En Sako med AV (5) låda är det, vad är det för skillnad på dem? Är någon låda bättre eller sämre?
Publicerat Januari 10, 200719 yr Det skiljer en hel del detaljer på de olika varianterna (Finnbear L61R, Finnbear AIII, Hunter AV och Hunter L691). Stora skillnaden är L691 som har en säkring som låser slagstiftet men sämre tryckjusteringsmöjligheter. AV är min favorit (Fiberclass gjordes på AV-lådan) så köp bössan du!
Publicerat Januari 10, 200719 yr Jag anmäler en avikande smakuppfattning som bara baseras på utseendet. L61R är då att föredra om man skall snickra till en egen kolv eftersom den har potential till bli en riktigt vacker bössa med rena linjer. AV och senare har en mycket fulare slutstycksbult och dessutom är de svårare att få till en snygg övergång mellan trä och lådan på AV, bland annat beroende på att man flyttat texten på lådans sida etc... Men om man nu är en person som bara ser till funktion och inte till form är detta knappast relevant. Att det är bra bössor allihop håller jag med om. //Henrik