Publicerat Januari 8, 200719 yr Va behöver en vapensmed ha eller veta för att han ska kunna bygga ett customvapen till mig?? Jag är rätt färsk inom vapenbyggar branchen, å kan därför inte så mycket Undecided Är tacksam för alla råd och tips jag kan få Smiley Wink
Publicerat Januari 8, 200719 yr Först å främst, va ska du göra med bössan? Skjuta kråkor på 250 meter eller en pyrsch bössa, eller kanske en älgklubba. Sen hjälper han dig förmodligen om det är en vaken smed med kaliberval och stigning på pipan etc.
Publicerat Januari 8, 200719 yr Vad skall du ha bössan till : jakt, eftersök, bänkskytte eller liknande Vill du ha den kort eller lång (kort = hundförarbössa lång kan vara till långhåll) Vänster eller högerskytt Vad skall du ha för kolv, vilka riktmedel har du tänkt dig med vilket montage. Skall den vara rostfri eller svart Vilken kaliber har du tänkt dig. Ta och lägg fram dina ideer om hur du själv har tänkt att du vill att bössan skall vara utformad så berättar vapensmeden om det går att utföra och ungefär till vilken prisklass du hamnar i. Någon lite hjälp kanske mvh Rune 8)
Publicerat Januari 9, 200719 yr JAg har nu kommit i kontakt med den vapensmed så nu kmr allt att lösa sig:D Tack för allt;D;D
Publicerat Januari 10, 200719 yr Kunskap och erfarenhet samt stake nog att säga nej till jobb som vederbörande kanske inte klarar av.
Publicerat Januari 10, 200719 yr Fundera både en å två gånger innan du väljer kaliber så att det är den rätta för ditt behov. Fast blir det fel kan man ju alltid skaffa en till ;D Vilken smed blev det?