Publicerat November 30, 20187 yr Min bössa är ganska kass att bära med Acis-magasin som skaver i ryggen när rembyglarna sitter under framstocken och under kolven. Vad skall man använda och är det möjligt att installera nya på sidan då att man bär bössan liggandes på sidan på ryggen?
Publicerat November 30, 20187 yr Jag är rätt säker på att original remfästen sitter med en gängad hylsa eller adapter som är inbäddad i fibermassan, så man får nog tänka lite annorlunda. Jag satte flush cups med epoxilim på den compositkolv som jag hade, det funkade. Finns säkert fler lösningar. /Patrik
Publicerat November 30, 20187 yr jag skulle inte rekommendera enbart flush cups oaktat att de är vällimmade. I original sitter cups eller fästen med ett gängad ankare på baksidan och är limmade. Jag skulle göra motsvarande infästning om jag flyttade/gjorde nya infästningar på min MCM, i varje fall på framstocken. /C
Publicerat November 30, 20187 yr Jo, slät högglanspolerad kopp i slätt hål är nog ett bra recept om man någon gång i framtiden, medvetet eller omedvetet, vill kunna dra ut kopparna med hjälp av remmen. Nu har iofs dom flesta jag har sett haft någon sorts spår svarvade på utsidan för att limmet ska ha något att fästa i. Det i kombination med att man spårar hålet det ska sitta i på insidan på liknande sätt samt användandet av bra epoxy* är nog det jag skulle rekommendera för att få motsatt effekt. Saken är väl den att ska man få dit ett ankare innanför så är det ju borra och limma som gäller lik förbaskat, man kan ju inte gärna fräsa bort halva kolven för att kunna bädda in nya fästen, det var lite det som var mitt problem. Ska man nu sätta fästet under förstocken, så är det ju inget problem då man kommer åt andra sidan. Fast nu förstod jag det som att man ville flytta fästena från orginalposition till något som gjorde att man inte fick magasinet i ryggen, det torde vara på sidan av kolven. Nåja, rejält med fästyta och undvika släta raka limytor där det ändå inte syns så borde det funka utan att man behöver nyttja hemförsäkringen för att bössan har landat på siktet då remmen har släppt. *(Araldit strong som har öppentid på en timme och ska härda ett dygn innan belastning är det jag brukar använda till sånt som ska belastas. Det har än så länge funkar till det mesta från knivar till laminerade pilbågar.) /Patrik
Publicerat November 30, 20187 yr Jag satte mina i min trä laminat kolv med resten av bäddmassan jag hade till att bäda kolven. Känner mig ganska lugn med att dom små spåren runt utsidan av cupsen ska räcka. På en glasfiber (?) kolv är nog en större fråga om kolven håller. Vad är det under det tunna lager glasfiber? Men har för mig att mc millan har instruktioner om hur man bör göra sånt här jag såg när jag forskade för min.