Publicerat Januari 8, 200719 yr Tja! Litet långskott här, såg ngn ny signatur som jagade i trakterna mellan Uppsala och Enköping så here goes! En rätt känd professor i övre medelåldern som jag jagar kråka hos har ett stort antal gånger dragit upp en smått extrem kråkjakt i trakterna mellan Uppsala och Enköping...eller om det var norr om Uppsala.. Han surrade om att de i slutet av mars sköt runt 50 fågel per morgon i rätt väder.. Blev lite nyfiken här, någon som jagar i dessa trakter och kan berätta om detta? Borde rimligen vara ett utpräglat slättlandskap med skogskullar, tycker det ser rätt hett ut söder om Uppsala tex där motorvägen går.. Någon som känner igen detta? Jag skulle vilja testa jakten där nämligen.. Jag har all utrustning inklusive grymt effektiv uv att erbjuda. Mvh!
Publicerat Januari 8, 200719 yr Tror nog vi skulle kunna plocka en del kråka på vår mark, har ca 2000ha väster om Uppsala, alltid kul att desermera kråkstammen.
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare Kul! Känner du igen miljöbeskrivningen? Öppet med små skogskullar, det optimala är kullar som är så små så du typ skjuter med hagelbössa från kant till kant.. Måste inte se ut så men tja något du känner igen? Har du sett något kråksträck på våren? Finns det något aktivt jordbruk på marken? Grejen är att mindre skogskullar i öppen miljö tar mycket vind dvs träden växer på brädden snarare än höjden vilket gör det lätt att få upp uven och den syns även ruskgit bra.. Om det är ok med dej så kan du väl pma mej ett telefonnummer eller en adress så jag kan kolla lite mer exakt vart du bor? Har en bit att köra till Uppsala så det bör inte ligga så långt iväg därifrån.. Mvh!
Publicerat Januari 8, 200719 yr har rätt bra kråkjakt i uppsala,dom som var å jaga nåra dagar sköt runt 50talet på en dag.men jag har varit där med en kompis en dålig dag å skjutit ett tio tal själv men vi sköt runt 5-60 plugg den dan å kompisen som aldrig skjutit en lerduva äns fick en haha..
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare I Uppsala? 50-60 plugg ska vara minst 40 kappor ;D :-X Vart är detta? Pma om du så önskar.. Mvh!
Publicerat Januari 8, 200719 yr Det låter som örsundsbro ner mot håbo på din beskrivning, men vi har ganska mycket holmar i ett aktivt jordbrukslandskap och det ligger strax utanför uppsala på västra sidan 55:an enköpingsvägen och 72:an salavägen. Skickar PM
Publicerat Januari 8, 200719 yr Nån som känner en viss press och söker säkra kort månne....... he he.......
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare ;D ;D Nej faktiskt inte, tror jag rätt enkelt håller jämnta steg med dej om jag använder typ två av mina befintliga platser. Snittar över 20 på det ena varje dag faktiskt.. Mvh!
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare Usch va puckat skrivet..av mej..igen... nu gäller det att "leverera".. :- Lär dock bli en livad vår, har en liten lista med folk som vill komma och testa att jaga med "riktig" uv.. Mvh!
Publicerat Januari 8, 200719 yr Författare Hmmm får väl bli en resa till ngn tipp då isf så du inte "tjyvräknar" mina fällda kråkor som dina ;D ;D Mvh!