Publicerat December 20, 20187 yr Jag gillar inte den otroligt mesiga säkringen på min Sako. Har länge tänkt att byta och letat trycken. Eftersom A-lådorna likar L-lådorna skulle man då kunna använda samma tryck också? Funkar det här, https://timneytriggers.com/sako/ i min L579? Någon som vet?
Publicerat December 20, 20187 yr Jag har ett sådant trycke på min ena L579. Det kan monteras men det kräver att man slipar bort någon mm gods mot tangen, annars får inte trycket plats.
Publicerat December 20, 20187 yr Författare 4 hours ago PeterC sa: Jag har ett sådant trycke på min ena L579. Det kan monteras men det kräver att man slipar bort någon mm gods mot tangen, annars får inte trycket plats. Ok! Grymt, vad tycker du om säkringen? Det är egentligen av den anledningen jag vill byta. För att säkringen original är så otroligt dålig.
Publicerat December 20, 20187 yr 4 hours ago josc72 sa: Ok! Grymt, vad tycker du om säkringen? Det är egentligen av den anledningen jag vill byta. För att säkringen original är så otroligt dålig. Ska jag vara ärlig så har jag inte reflekterat över just säkringens egenskaper kontra original. Den är aningen trögare och har lite annan känsla.