Publicerat December 28, 20187 yr Vill ni ha en Diabol med bra penetration är denna helt syvverän. Relativt tung diabol med stålspets. Testsköt i korregerad plåt som inte ens mina licenspliktiga "fullpower" 5,5 luftbössor slog igenom med spetsnos eller rundnos. Dessa "stålspetsade" slog dock hål rakt igenom plåten i mitt 10j HW30S 5,5.
Publicerat December 28, 20187 yr Författare Ytterligare test... Blockljus, 60mm i diameter, två skott varpå det ena stannade i utgångssidan och det andra susade rakt igenom. Parafin/stearin motsvarar motståndet i vävnad, så jag skulle definitivt INTE vilja stå ivägen.
Publicerat December 28, 20187 yr Detta är en populär post. Kan vara rätt bra å veta då Miljöpartisten i huset brevid har plåttak.
Publicerat December 28, 20187 yr Författare 3 minutes ago Järven sa: Kan vara rätt bra å veta då Miljöpartisten i huset brevid har plåttak. Haha! ??
Publicerat Mars 10, 20197 yr Detta är en populär post. Skrämmande penetration. själv skulle jag vilja ha en pellets som fungerade typ som CCI segmented i 22lr jag vill ha massiv effekt och helst utan farliga rester efter träff i viltet.
Publicerat Mars 11, 20197 yr 15 hours ago JOBEno1 sa: Skrämmande penetration. själv skulle jag vilja ha en pellets som fungerade typ som CCI segmented i 22lr jag vill ha massiv effekt och helst utan farliga rester efter träff i viltet. + 1 på den!
Publicerat Mars 11, 20197 yr 19 hours ago JOBEno1 sa: Skrämmande penetration. själv skulle jag vilja ha en pellets som fungerade typ som CCI segmented i 22lr jag vill ha massiv effekt och helst utan farliga rester efter träff i viltet. Ska vara blöt som en snorlobba... och tappa ALLT vid träff...
Publicerat Maj 15, 20197 yr Undrar vad en sån där gör nedstoppad i en sabot och en 223 hylsa vad man bu ska med en AP kula till?
Publicerat Maj 16, 20197 yr 12 hours ago Nils l sa: Undrar vad en sån där gör nedstoppad i en sabot och en 223 hylsa vad man bu ska med en AP kula till? AP kulor har sina tillfällen kan ju vara ett vilt bakom grannens traktor eller om pansargrisarna kommer