December 28, 20187 yr Vill ni ha en Diabol med bra penetration är denna helt syvverän. Relativt tung diabol med stålspets. Testsköt i korregerad plåt som inte ens mina licenspliktiga "fullpower" 5,5 luftbössor slog igenom med spetsnos eller rundnos. Dessa "stålspetsade" slog dock hål rakt igenom plåten i mitt 10j HW30S 5,5.
December 28, 20187 yr Author Ytterligare test... Blockljus, 60mm i diameter, två skott varpå det ena stannade i utgångssidan och det andra susade rakt igenom. Parafin/stearin motsvarar motståndet i vävnad, så jag skulle definitivt INTE vilja stå ivägen.
December 28, 20187 yr Popular Post Kan vara rätt bra å veta då Miljöpartisten i huset brevid har plåttak.
December 28, 20187 yr Author 3 minutes ago Järven sa: Kan vara rätt bra å veta då Miljöpartisten i huset brevid har plåttak. Haha! ??
March 10, 20197 yr Popular Post Skrämmande penetration. själv skulle jag vilja ha en pellets som fungerade typ som CCI segmented i 22lr jag vill ha massiv effekt och helst utan farliga rester efter träff i viltet.
March 11, 20197 yr 15 hours ago JOBEno1 sa: Skrämmande penetration. själv skulle jag vilja ha en pellets som fungerade typ som CCI segmented i 22lr jag vill ha massiv effekt och helst utan farliga rester efter träff i viltet. + 1 på den!
March 11, 20197 yr 19 hours ago JOBEno1 sa: Skrämmande penetration. själv skulle jag vilja ha en pellets som fungerade typ som CCI segmented i 22lr jag vill ha massiv effekt och helst utan farliga rester efter träff i viltet. Ska vara blöt som en snorlobba... och tappa ALLT vid träff...
May 15, 20196 yr Undrar vad en sån där gör nedstoppad i en sabot och en 223 hylsa vad man bu ska med en AP kula till?
May 16, 20196 yr 12 hours ago Nils l sa: Undrar vad en sån där gör nedstoppad i en sabot och en 223 hylsa vad man bu ska med en AP kula till? AP kulor har sina tillfällen kan ju vara ett vilt bakom grannens traktor eller om pansargrisarna kommer