Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

Geten

Snabbfästen Weaver klackar

Recommended Posts

Geten

Godkväll! Funkar de å ha snabbfästen på Weaverklackar å de håller precisionen? Eller måste man kontrollskjuta vid skifte?  Har 2kikarsikten som jag ibland skulle vilja ha på samma bössa. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Galne

Har själv Warne stålklackar och deras QR-ringar, jag kan inte märka någon precisions skillnad vid byte mellan kikare. Men så har jag svårt och producera treklöver rent generellt, det slår lätt inom snusdosan vilket brukar räcka för jakt på det jag jagar med studsaren. 

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
json

Har Warnes ringar på sikten till 6,5:an som jag har till både långhåll och jakt. På Tikkan sitter en Warne picatinnyskena i stål.

I snitt diffar det en en knapp centimeter när jag byter mellan sikten. Diffen sker i sidled och beror säkert på att det åtdragningsmoment jag har i vänsterhandens tumme inte är kalibrerat...…...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
HasseG

Jag har också Warnes QD på två sikten, fungerar felfritt.

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dansken

Både warnes QD och Leupolds QRW duger fullgott  och brukar funka klanderfritt, och precisionen vid av- och på montering duger med råge till jakt. Kontrollskjutning vid byte under jakt brukar inte behövas.
(men kontrollskjutning ibland under säsongen är aldrig fel)
OBS: ge dig tid att montera det hela riktigt: Baser, ringar och sikte. Se till att allt är rakt. När du monterar siktet så skjuter du ringarna längs fram i rekylspåret- och drar vingmuttrarna sådär "lagom" och "mitt gefühl" då kommer du aldrig att få problem med det montaget- jag lovar. Du kan gott göra det till en vana att dra en av ringarna först- och sen göra det konsekvent.
Om du monterar dom på skena blir det ÄNNU bättre

Lycka till

• Like 2

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dr Krall

Rusan gör också bra QD stålringar för weaverklack. Tillverkas i Kroatien. Säljs av Netjakt.

• Like 1

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Joacim
2 hours ago Dr Krall sa:

Rusan gör också bra QD stålringar för weaverklack. Tillverkas i Kroatien. Säljs av Netjakt.

+1:ar denna - trevligaste fästena  jag haft för under 3000kr

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.