Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Snabbfästen Weaver klackar

Featured Replies

Publicerat

Godkväll! Funkar de å ha snabbfästen på Weaverklackar å de håller precisionen? Eller måste man kontrollskjuta vid skifte?  Har 2kikarsikten som jag ibland skulle vilja ha på samma bössa. 

Publicerat

Har själv Warne stålklackar och deras QR-ringar, jag kan inte märka någon precisions skillnad vid byte mellan kikare. Men så har jag svårt och producera treklöver rent generellt, det slår lätt inom snusdosan vilket brukar räcka för jakt på det jag jagar med studsaren. 

Publicerat

Har Warnes ringar på sikten till 6,5:an som jag har till både långhåll och jakt. På Tikkan sitter en Warne picatinnyskena i stål.

I snitt diffar det en en knapp centimeter när jag byter mellan sikten. Diffen sker i sidled och beror säkert på att det åtdragningsmoment jag har i vänsterhandens tumme inte är kalibrerat...…...

• 2 weeks later...
Publicerat

Jag har också Warnes QD på två sikten, fungerar felfritt.

Publicerat

Både warnes QD och Leupolds QRW duger fullgott  och brukar funka klanderfritt, och precisionen vid av- och på montering duger med råge till jakt. Kontrollskjutning vid byte under jakt brukar inte behövas.
(men kontrollskjutning ibland under säsongen är aldrig fel)
OBS: ge dig tid att montera det hela riktigt: Baser, ringar och sikte. Se till att allt är rakt. När du monterar siktet så skjuter du ringarna längs fram i rekylspåret- och drar vingmuttrarna sådär "lagom" och "mitt gefühl" då kommer du aldrig att få problem med det montaget- jag lovar. Du kan gott göra det till en vana att dra en av ringarna först- och sen göra det konsekvent.
Om du monterar dom på skena blir det ÄNNU bättre

Lycka till

Publicerat

Rusan gör också bra QD stålringar för weaverklack. Tillverkas i Kroatien. Säljs av Netjakt.

Publicerat
2 hours ago Dr Krall sa:

Rusan gör också bra QD stålringar för weaverklack. Tillverkas i Kroatien. Säljs av Netjakt.

+1:ar denna - trevligaste fästena  jag haft för under 3000kr