Publicerat Januari 9, 200719 yr Som ni kanske har märkt är min 358NM till salu under säljes och det beror på att jag fått ett vad jag tror riktigt bra erbjudande av en bekant. Den *nya* studsaren är en CG 1900 i kaliber 338wm, custombyggd med en snygg Bredvold Laminatstock samt Ictuspipa. På den hänger en Shirstone belyst 3-10x58 som troligen ej blir kvar. För paketet får jag ge 5'. Tanken är att sälja 358án plus lillZeissen som hänger på och även Shirstonen och därmed finansiera köp av belyst kikare av bättre märke, typ Zeiss 1,5-6x42 eller liknande Kommentarer? ps.1900án är en äkta och således ingen Zoli.ds
Publicerat Januari 10, 200719 yr Författare Vad är det för "lill-Zeis"? En riktig goding Zeiss Diavari 3-9x36. Trots det lilla objektivet är skymningsegenskaperna otroliga.
Publicerat Januari 11, 200719 yr Jag skulle nog hellre ha kvar .358:an om jag var du. En ombyggd 1900 betingar inget större värde och en original (om nu din är det) Hva är alltid trevligare särskilt i en svensk Norma-kaliber. Sedan skiljer det sig ju en del på systemen M98-kontra push-feed... Med en Zeiss C 3-9x36 klarar du också allt utom rena nattvak på gris, så det är ju ett finfint paket du har!
Publicerat Januari 13, 200719 yr Tycker att du gör ett gott val och .338WM är en riktigt fin kaliber. Har haft en bössa i den kalibern i 5 år och den har varit en riktig stopper utan allt för stor köttförstöring. En riktig kikare på den bössan och du har en kanonfin jaktmaskin.
Publicerat Januari 15, 200719 yr Hej Jag blir så avundsjuk på dej.Jag har letat i 2 år nu efter en cg 1900 i kaliber 338.Hittade en som lovade att han skulle hålla den till mig över helgen så att jag skulle kunna fundera på den.Men när jag bestämmt mig för att köpa den så hade han sålt den.Dålig stil.Hoppas att den funkar bra för dig känner du eller någon annan till en cg 1900 som eventuellt ska säljas så skriv gärna i min gästbok på www.segers.inc.se min hemsida om min wachtelhund och jakt mm //MVH en avis Emil
Publicerat Januari 18, 200719 yr Författare För att späda på avundsjukan Emil sätter jag in ett kort, behöver jag nämna att den sköt väldigt fina träffbilder..